Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1119442

UČESTALOST ELEKTRONIČKOG NASILJA MEĐU SREDNJOŠKOLCIMA


Rusan, I.
UČESTALOST ELEKTRONIČKOG NASILJA MEĐU SREDNJOŠKOLCIMA, 2020., diplomski rad, diplomski, Filozofki fakultet u Rijeci, Rijeka


CROSBI ID: 1119442 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
UČESTALOST ELEKTRONIČKOG NASILJA MEĐU SREDNJOŠKOLCIMA
(FREQUENCY OF ELECTRONIC VIOLENCE AMONG SECONDARY SCHOOL STUDENTS)

Autori
Rusan, I.

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofki fakultet u Rijeci

Mjesto
Rijeka

Datum
26.09

Godina
2020

Stranica
70

Mentor
Zloković, Jasminka

Ključne riječi
elektroničko nasilje, adolescenti, online okruženja
(cyberbullying, adolescents, online environments)

Sažetak
Cilj ovoga rada bio je ispitati i analizirati učestalost pojavljivanja doživljavanja i činjenja elektroničkog nasilja među srednjoškolskim učenicima s obzirom na različita sociodemografska obilježja, vrste online okruženja u kojima učenici najčešće doživljavanju/čine elektroničko nasilje te mjesto i vrijeme doživljavanja/činjenja elektroničkog nasilja. U istraživanje je sudjelovalo ukupno 193 gimnazijskih učenika iz prvih (N=131) i trećih (N=62) razreda Gimnazije Antuna Gustava Matoša (N=79), Srednje škole Oroslavje (N=30) te Srednje škole Krapina (N=84). Rezultati istraživanja pokazuju da je prevalencija doživljenog elektroničkog nasilja 10, 9%, a prevalencija počinjenog elektroničkog nasilja 3.1%. Utvrđeno je da ne postoji statistički značajna razlika između učenika koji su doživjeli/počinili elektroničko nasilje i odabranih sociodemografskih obilježja, odnosno ne postoji statistički značajna razlika između doživljenog/počinjenog elektroničkog nasilja i spola, razreda, vrste gimnazije, tipa obitelji, odnosa s obitelji, dnevnog korištenja internetom, uređajima za pristup internetu te vremenu posjećivanja društvenih mreža. Pokazalo se da postoji statistički značajna povezanost između učenika koji su doživjeli i počinili elektroničko nasilje te onih učenika koji nisu. Učenici su relativno više zastupljeniji u skupini onih koji su doživjeli elektroničko nasilje, a nisu ga počinili u odnosu na učenike koji su ga ujedno doživjeli i počinili. Ne postoji statistički značajna razlika između muškog i ženskog spola u doživljavanju/činjenju elektroničkog nasilja u različitim online okruženjima, odnosno djevojke i mladići se u prosjeku ne razlikuju u doživljavanju/činjenju elektroničkog nasilja u odnosu na različita online okruženja kojima su izloženi. Rezultati deskriptivne statistike pokazuju da su učenici najčešće doživjeli i počinili elektroničko nasilje kod kuće te u vremenskom periodu navečer.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-6 - Osnaživanje obitelji za razvoj pozitivnih odnosa i obiteljskog zajedništva (Zloković, Jasminka, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( POIROT)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Ivan Rusan (autor)

Avatar Url Jasminka Zloković (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rusan, I.
UČESTALOST ELEKTRONIČKOG NASILJA MEĐU SREDNJOŠKOLCIMA, 2020., diplomski rad, diplomski, Filozofki fakultet u Rijeci, Rijeka
Rusan, I. (2020) 'UČESTALOST ELEKTRONIČKOG NASILJA MEĐU SREDNJOŠKOLCIMA', diplomski rad, diplomski, Filozofki fakultet u Rijeci, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Rusan, I.}, year = {2020}, pages = {70}, keywords = {elektroni\v{c}ko nasilje, adolescenti, online okru\v{z}enja}, title = {U\v{C}ESTALOST ELEKTRONI\v{C}KOG NASILJA ME\DJU SREDNJO\v{S}KOLCIMA}, keyword = {elektroni\v{c}ko nasilje, adolescenti, online okru\v{z}enja}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Rusan, I.}, year = {2020}, pages = {70}, keywords = {cyberbullying, adolescents, online environments}, title = {FREQUENCY OF ELECTRONIC VIOLENCE AMONG SECONDARY SCHOOL STUDENTS}, keyword = {cyberbullying, adolescents, online environments}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font