Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Nasilje učenika nad učiteljima (CROSBI ID 440316)

Ocjenski rad | diplomski rad

Šargač, H. Nasilje učenika nad učiteljima / Zloković, Jasminka (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2020

Podaci o odgovornosti

Šargač, H.

Zloković, Jasminka

hrvatski

Nasilje učenika nad učiteljima

Nasilje učenika nad nastavnicima je ozbiljna pojava koja je nedovoljno istražena u Hrvatskoj na znanstvenoj i stručnoj razini. Budući da su nastavnici u svakodnevnom kontaktu s učenicima i imaju značajnu ulogu u njihovim životima, bitno je bolje razumijevanje odnosa između nastavnika i učenika uključujući i nasilne postupke u tom odnosu. Bolje razumijevanje načina na koji nastavnici doživljavaju nasilje na radnom mjestu može pomoći u promicanju dobrobiti nastavnika i poboljšanju međuljudskih odnosa svih dionika škole. Zbog toga je glavni cilj ovog istraživanja ispitati pojavnost nasilnog ponašanja učenika prema srednjoškolskim nastavnicima u Primorsko – goranskoj županiji. Uz to su ispitani i oblici nasilja, posljedice nasilja koje su nastavnici doživjeli, neke karakteristike žrtve i nasilnika te zadovoljstvo nastavnika pruženom podrškom kolega. U istraživanju je sudjelovalo 136 nastavnika iz 31 srednje škole u Primorsko – goranske županije. Istraživanjem je utvrđeno kako je 76, 5% nastavnika bilo žrtva nasilja barem jednom u svojoj profesionalnoj karijeri. U posljednje tri školske godine (2017/18, 2018/19, 2019/20) nastavnici su najčešće doživjeli verbalne oblike nasilja, od čega je 52, 9% nastavnika bilo žrtva vrijeđanja, 53, 7% ismijavanja i 45, 6% žrtva verbalnih prijetnji. Ostali oblici nasilja su prisutni u manjoj mjeri. Testovima je utvrđeno da nasilje značajno češće doživljavaju muškarci, nastavnici koji imaju između 11 i 20 godina radnog staža, rade u školi kapaciteta manje od 200 učenika te u manjem gradu. Kao posljedice nasilja, nastavnici najčešće percipiraju povećanu razinu stresa, bespomoćnost i umor. Polovina ispitanika (50, 5%) se najčešće nakon nasilnih incidenata za pomoć obraća pedagogu ili drugim nastavnicima, a gotovo trećina njih (27, 2%) nije zadovoljna pruženom podrškom i poduzetim mjerama. Ispitanici istraživanja su prepoznali neke od učestalih karakteristika učenika koji su nasilni poput: muškog spola, lošeg školskog uspjeha, konzumacija alkohola i opojnih sredstava te niska roditeljska kontrola i podrška. U posljednjem djelu rada analizirani su prijedlozi ispitanika kako minimizirati školsko nasilje. nastavnik – žrtva, nasilje učenika nad nastavnicima, učenik – nasilnik

nastavnik – žrtva, nasilje učenika nad nastavnicima, učenik – nasilnik

nije evidentirano

engleski

Student violence against teachers

nije evidentirano

teacher - victim, student violence against teachers, school violence, student – bully

nije evidentirano

Podaci o izdanju

86

09.09.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice