Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

BOOM! Grafički dizajn Ratka Petrića (CROSBI ID 69282)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Magaš Bilandžić, Lovorka BOOM! Grafički dizajn Ratka Petrića // Ratko Petrić. Retrospektiva: Baciti istinu u lice! / Retrospective: Make Them Face the Truth! / Ivančević, Nataša (ur.). Zagreb : Zadar: Muzej suvremene umjetnosti ; Narodni muzej Zadar, 2021. str. 159-213

Podaci o odgovornosti

Magaš Bilandžić, Lovorka

hrvatski

BOOM! Grafički dizajn Ratka Petrića

Grafički dizajn predstavlja važan, ali do sada manje poznat segment bogatog i raznolikog opusa kipara Ratka Petrića. Iako su Petrićevi inicijalni impulsi za bavljenje grafičkim dizajnom bili egzistencijalne prirode, u toj je sferi djelovanja pronašao prostor za istraživanje oblikovnih i komunikacijskih potencijala tipografije, intermedijalnu aplikaciju motiva koje je upotrebljavao u drugim područjima te povremeni kritički komentar aktualnih ili univerzalnih tema. Grafičkim dizajnom bavio se uz kiparstvo do kraja života, ali je njegov angažman na tom planu najintenzivniji od kraja 1960-ih do kraja 1970-ih kada nastaju Petrićevi ključni plakati i primjeri grafičke opreme studentskog i omladinskog tiska. Godinama je grafički oblikovao "Studentski list" (1967./1968. i 1971./1972.), "Omladinski tjednik" (1968./1969.), "Tjedni list omladine – TLO" (1969./1970.) i kazališni časopis "Prolog" (1968.–1971.). Dizajnirao je publikacije Centra za društvene djelatnosti omladine RK SOH, kataloge Salona mladih te plakate za različite programe Kulturno-umjetničkog društva studenata "Ivan Goran Kovačić" (tribinu Kod Gorana u 22, pjesničku manifestaciju Goranovo proljeće itd.). Tijekom 1970-ih bio je službeni dizajner Biafre, oblikovao je vizualni identitet Umjetničkog paviljona i Galerije Dubrava te surađivao s brojnim udruženjima i institucijama u sferi kulture (Filmski klub "Moša Pijade", HDLU, ULUPUH itd.). U oblikovanju plakata i opremi omladinskog tiska poigravao se vizualnim aspektima popularne kulture i intermedijalnošću, primjenjivao je širok spektar postupaka (kolažiranje, citiranje itd.), uspostavljao je asocijativne igre itd. Pri tome je posebnu pažnju posvećivao tipografiji i "slovnoj kombinatorici" te je često posezao za dekorativnim i efektnim pismima koja su u to vrijeme bila popularna i uvelike korištena u inozemnoj glazbenoj i izdavačkoj industriji zbog svojih oblikovnih specifičnosti – pop-efekta (Profil), historicističkih detalja na tijelu slova (Lettres Ornées), psihodelično-rastočenih formi (Smoke) itd. Petrićev agilni dizajnerski angažman smanjuje se nakon 1970-ih te se povremeno manifestirao u oblikovanju izložbenih plakata, opremi publikacija i autorskih čestitki te promoviranju antiratnih stavova u vrijeme Domovinskog rata. Iako se cijelog života usputno bavio dizajnom, Petrić je tijekom najplodnijeg desetljeća od kraja 1960- ih do kraja 1970-ih realizirao brojna uspješna rješenja za različite institucije u sferi kulture i omladinski tisak kojima je obilježio svakodnevicu i vizualnu kulturu vremena.

Ratko Petrić ; grafički dizajn ; omladinski tisak ; izložbeni plakat ; tipografija ; 1960-e ; 1970-e

Rad je objavljen dvojezično (hrvatski-engleski).

engleski

BOOM! Ratko Petrić's Graphic Design

nije evidentirano

Ratko Petrić ; graphic design ; youth press ; exhibition poster ; typography ; 1960s ; 1970s

nije evidentirano

Podaci o prilogu

159-213.

objavljeno

Podaci o knjizi

Ivančević, Nataša

Zagreb : Zadar: Muzej suvremene umjetnosti ; Narodni muzej Zadar

2021.

978-953-8146-86-2

Povezanost rada

Dizajn, Povijest umjetnosti