Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1118499

Jesu li budući učitelji i učiteljice rodno pristrani? Interpretiranje i reagiranje na učeničko ponašanje u svjetlu rodnih uloga i stereotipa


Petrović, Dora; Kamenov, Željka
Jesu li budući učitelji i učiteljice rodno pristrani? Interpretiranje i reagiranje na učeničko ponašanje u svjetlu rodnih uloga i stereotipa // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažeaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 42-42 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1118499 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jesu li budući učitelji i učiteljice rodno pristrani? Interpretiranje i reagiranje na učeničko ponašanje u svjetlu rodnih uloga i stereotipa
(Are teachers in training gender biased? Gender roles and stereotypes when interpreting and reacting to students' behavior)

Autori
Petrović, Dora ; Kamenov, Željka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažeaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina - Zagreb, Hrvatska, 2019, 42-42

Skup
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.-13.4.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
obrazovanje ; budući učitelji i učiteljice ; interpretacija učeničkog ponašanja ; rodni sereotipi ; stav prema rodnim ulogama
(education ; teachers in training ; interpreting students' behavior ; gender stereotypes ; atitudes towards gender roles)

Sažetak
Istraživanja u području obrazovanja pokazuju rodnu segregaciju zanimanja usmjeravajući učenike prema STEM području, a učenice prema pomagačkim zanimanjima i humanističkim znanostima. Iako učitelji nastoje biti rodno ravnopravni, implicitno u interakciji s učenicama i učenicima djeluju u sklopu svojih rodnih uloga te se iz iskaza učenika primjećuje da u školama postoji rodna neravnopravnost. Učenici se više usmjeruju prema djelovanju i vlastitom uspjehu, a učenice prema zajedništvu i pomaganju drugima. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u tumačenju učeničkih postupaka i posljedičnim emocionalnim i ponašajnim reakcijama budućih učitelja razredne nastave prema učenicama i učenicima samo s obzirom na njihov rod. Sudionici istraživanja su studenti i studentice Učiteljskih fakulteta s područja cijele Hrvatske, a ispitivanje je provedeno putem on-line upitnika. Sudionicima su slučajnim rasporedom prezentirane hipotetske situacije u učionici koje su se razlikovale s obzirom na rod učenika, a opisivale su moguću situaciju u kojoj su naglašene karakteristike muške rodne uloge poput asertivnosti, ambicioznosti i usmjerenosti na vlastiti probitak nasuprot zajedništvu i prosocijalnom ponašanju. Zadatak sudionika/ca bio je procjena motivacije učenika, atribucija uzroka učenikovog ponašanja, procjena vlastitih emocionalnih reakcija i spremnost na određeno ponašanje u opisanoj hipotetskoj situaciji. Ispitani su i stav prema rodnim ulogama djece, stav o rodnoj ravnopravnosti u obrazovanju te rodni stereotipi prema znanju matematike. U analizama su uspoređeni procjena motivacije, atribucije, emocije i spremnost na ponašanje s obzirom na rod učenika. Također su provedene analize u kojima su provjerene razlike s obzirom na stavove o rodnim ulogama, stavove o ravnopravnosti obrazovanja te rodne stereotipe o matematici. Rezultati ukazuju na potrebu za osvještavanjem i educiranjem budućih učitelja o rodnoj problematici u obrazovanju

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Željka Kamenov (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

darhiv.ffzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Petrović, Dora; Kamenov, Željka
Jesu li budući učitelji i učiteljice rodno pristrani? Interpretiranje i reagiranje na učeničko ponašanje u svjetlu rodnih uloga i stereotipa // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažeaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 42-42 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Petrović, D. & Kamenov, Ž. (2019) Jesu li budući učitelji i učiteljice rodno pristrani? Interpretiranje i reagiranje na učeničko ponašanje u svjetlu rodnih uloga i stereotipa. U: Jelić, M. & Tomas, J. (ur.)24. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažeaka.
@article{article, year = {2019}, pages = {42-42}, keywords = {obrazovanje, budu\'{c}i u\v{c}itelji i u\v{c}iteljice, interpretacija u\v{c}eni\v{c}kog pona\v{s}anja, rodni sereotipi, stav prema rodnim ulogama}, title = {Jesu li budu\'{c}i u\v{c}itelji i u\v{c}iteljice rodno pristrani? Interpretiranje i reagiranje na u\v{c}eni\v{c}ko pona\v{s}anje u svjetlu rodnih uloga i stereotipa}, keyword = {obrazovanje, budu\'{c}i u\v{c}itelji i u\v{c}iteljice, interpretacija u\v{c}eni\v{c}kog pona\v{s}anja, rodni sereotipi, stav prema rodnim ulogama}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, year = {2019}, pages = {42-42}, keywords = {education, teachers in training, interpreting students' behavior, gender stereotypes, atitudes towards gender roles}, title = {Are teachers in training gender biased? Gender roles and stereotypes when interpreting and reacting to students' behavior}, keyword = {education, teachers in training, interpreting students' behavior, gender stereotypes, atitudes towards gender roles}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font