Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Jesu li budući učitelji i učiteljice rodno pristrani? Interpretiranje i reagiranje na učeničko ponašanje u svjetlu rodnih uloga i stereotipa (CROSBI ID 701297)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Petrović, Dora ; Kamenov, Željka Jesu li budući učitelji i učiteljice rodno pristrani? Interpretiranje i reagiranje na učeničko ponašanje u svjetlu rodnih uloga i stereotipa // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažeaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.). Zagreb, 2019. str. 42-42

Podaci o odgovornosti

Petrović, Dora ; Kamenov, Željka

hrvatski

Jesu li budući učitelji i učiteljice rodno pristrani? Interpretiranje i reagiranje na učeničko ponašanje u svjetlu rodnih uloga i stereotipa

Istraživanja u području obrazovanja pokazuju rodnu segregaciju zanimanja usmjeravajući učenike prema STEM području, a učenice prema pomagačkim zanimanjima i humanističkim znanostima. Iako učitelji nastoje biti rodno ravnopravni, implicitno u interakciji s učenicama i učenicima djeluju u sklopu svojih rodnih uloga te se iz iskaza učenika primjećuje da u školama postoji rodna neravnopravnost. Učenici se više usmjeruju prema djelovanju i vlastitom uspjehu, a učenice prema zajedništvu i pomaganju drugima. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u tumačenju učeničkih postupaka i posljedičnim emocionalnim i ponašajnim reakcijama budućih učitelja razredne nastave prema učenicama i učenicima samo s obzirom na njihov rod. Sudionici istraživanja su studenti i studentice Učiteljskih fakulteta s područja cijele Hrvatske, a ispitivanje je provedeno putem on-line upitnika. Sudionicima su slučajnim rasporedom prezentirane hipotetske situacije u učionici koje su se razlikovale s obzirom na rod učenika, a opisivale su moguću situaciju u kojoj su naglašene karakteristike muške rodne uloge poput asertivnosti, ambicioznosti i usmjerenosti na vlastiti probitak nasuprot zajedništvu i prosocijalnom ponašanju. Zadatak sudionika/ca bio je procjena motivacije učenika, atribucija uzroka učenikovog ponašanja, procjena vlastitih emocionalnih reakcija i spremnost na određeno ponašanje u opisanoj hipotetskoj situaciji. Ispitani su i stav prema rodnim ulogama djece, stav o rodnoj ravnopravnosti u obrazovanju te rodni stereotipi prema znanju matematike. U analizama su uspoređeni procjena motivacije, atribucije, emocije i spremnost na ponašanje s obzirom na rod učenika. Također su provedene analize u kojima su provjerene razlike s obzirom na stavove o rodnim ulogama, stavove o ravnopravnosti obrazovanja te rodne stereotipe o matematici. Rezultati ukazuju na potrebu za osvještavanjem i educiranjem budućih učitelja o rodnoj problematici u obrazovanju

obrazovanje ; budući učitelji i učiteljice ; interpretacija učeničkog ponašanja ; rodni sereotipi ; stav prema rodnim ulogama

nije evidentirano

engleski

Are teachers in training gender biased? Gender roles and stereotypes when interpreting and reacting to students' behavior

nije evidentirano

education ; teachers in training ; interpreting students' behavior ; gender stereotypes ; atitudes towards gender roles

nije evidentirano

Podaci o prilogu

42-42.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

24. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažeaka

Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina

Zagreb:

1849-6946

Podaci o skupu

24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)

predavanje

11.04.2019-13.04.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija