Učinak edukativnog programa Oaza za djecu: Procjena efikasnosti školskog programa iz perspektive nastavnika i učenika (CROSBI ID 440180)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Rahle, Lucija
Jelić, Margareta
hrvatski
Učinak edukativnog programa Oaza za djecu: Procjena efikasnosti školskog programa iz perspektive nastavnika i učenika
Program Oaza za djecu čini skup izvannastavnih aktivnosti koje se provode u školskim vrtovima, te je trenutačno uključeno 6 osnovnih škola u Zagrebu. Kroz program, djeca obrađuju i brinu za školski vrt, sudjeluju u različitim radionicama te surađuju s volonterima iz stranih zemalja. Međutim, program do sada nije sustavno evaluiran iz perspektive samih korisnika. Cilj ovog istraživanja je procijeniti učinak edukativnog programa Oaza za djecu iz perspektive nastavnika i učenika na percipirano fizičko zdravlje djece (u pogledu tjelesne aktivnosti i prehrambenih navika), na ekološku osviještenost, socijalne vještine vezane uz timski rad (suradnja učenika) te komunikacijske i jezične vještine. Provedbom online anketnog istraživanja prikupili smo podatke 66 učenika (od 3. do 8. razreda) i 7 nastavnika, koji idu u prilog pretpostavci o pozitivnom učinku programa na različite aspekte života učenika. Učenici se radi vrtlarenja više kreću, a dio učenika je naveo kako su poboljšali svoje prehrambene navike. Učenici koji su sudjelovali u projektu pokazuju ekološku osviještenost te brigu za okoliš kroz razdvajanje otpada. Kroz projekt učenici su izloženi timskom radu te pokazuju određeni stupanj suradnje i pomagačkog ponašanja. Komunikacija s volonterima iz stranih zemalja je prilika učenicima da upotrijebe, uvježbaju i bolje nauče engleski jezik, te je dio učenika iskazao kako se poboljšalo njihovo znanje stranog jezika. Dobiveni podaci daju dobre temelje za daljnja istraživanja i poticanje implementacije programa u škole koje nisu uključene.
školski vrt, fizičko zdravlje djece, ekologija, jezične vještine, timski rad
nije evidentirano
engleski
Effects of educational program „Oasis for children“: Estimation of school program efficiencyfrom teachers' and pupils' perpective
nije evidentirano
school garden, children’s physical health, ecology, language skills, team work
nije evidentirano
Podaci o izdanju
37
12.11.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb