Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obiteljsko čitalačko okruženje i jezične vještine u ranoj adolescenciji (CROSBI ID 440174)

Ocjenski rad | diplomski rad

Goldstein, Tesa Obiteljsko čitalačko okruženje i jezične vještine u ranoj adolescenciji / Keresteš, Gordana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2020

Podaci o odgovornosti

Goldstein, Tesa

Keresteš, Gordana

hrvatski

Obiteljsko čitalačko okruženje i jezične vještine u ranoj adolescenciji

Cilj ovog rada je ispitati doprinose varijabli obiteljskog čitalačkog okruženja rezultatima u testovima poznavanja gramatike i značenja riječi djece u ranoj adolescenciji. Varijable obiteljskog čitalačkog okruženja uključivale su obrazovanje roditelja, broj knjiga u kućanstvu, roditeljske stavove prema čitanju i roditeljske navike čitanja. Istraživanje je provedeno na temelju podataka prikupljenih u okviru projekta Ljetne psihologijske škole 2017., izbornog predmeta na diplomskom studiju psihologije Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. U istraživanju su sudjelovali učenici četvrtih, petih, šestih i sedmih razreda iz sedam zagrebačkih osnovnih škola (N=811, 51.4% djevojčica). Za potrebe ovog rada u analize su uzeti rezultati u dva testa jezičnih vještina (poznavanja gramatike i poznavanja značenja riječi) i dva upitnika (upitnici o obiteljskom čitalačkom okruženju i demografskim podacima) koje su sva djeca ispunjavala istim redoslijedom. Dobiveni rezultati ukazali su na statistički značajne samostalne doprinose varijabli obrazovanja roditelja, broja knjiga u kućanstvu te roditeljskih stavova prema čitanju objašnjenju varijance rezultata na testovima poznavanja gramatike i značenja riječi. Sve prediktorske varijable bile su pozitivno povezane s rezultatima u oba testa. Roditeljske navike čitanja nisu se pokazale statistički značajnim prediktorom jezičnih vještina. Nalazi ovog istraživanja upućuju na važnost roditeljske uloge i obiteljskog čitalačkog okruženja za razvoj djetetovih jezičnih vještina. Buduća bi se istraživanja trebala usmjeriti na detaljniju i kompleksniju razradu koncepta obiteljskog čitalačkog okruženja te metodološki snažnije nacrte istraživanja njegova doprinosa jezičnim vještinama.

obiteljsko čitalačko okruženje ; poznavanje gramatike ; poznavanje značenja riječi ; rana adolescencija

nije evidentirano

engleski

Home literacy environment and language skills in early adolescence

nije evidentirano

home literacy environment ; grammar ; vocabulary ; early adolescence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

40

28.09.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija