Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Motivacija za čitanje i navike čitanja dječaka i djevojčica u ranoj adolescenciji (CROSBI ID 440171)

Ocjenski rad | diplomski rad

Polak, Petra Motivacija za čitanje i navike čitanja dječaka i djevojčica u ranoj adolescenciji / Keresteš, Gordana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2019

Podaci o odgovornosti

Polak, Petra

Keresteš, Gordana

hrvatski

Motivacija za čitanje i navike čitanja dječaka i djevojčica u ranoj adolescenciji

Cilj ovog rada bio je ispitati odnose između spola, motivacije za čitanje i navika čitanja djece u ranoj adolescenciji pri čemu je središnji interes bio usmjeren na pitanje može li se motivacijom za čitanje objasniti povezanost spola i navika čitanja. Ispitana je intrinzična i ekstrinzična motivacija za čitanje te navike čitanja tekstova u tradicionalnom i digitalnom obliku. Tradicionalni tekstovi uključivali su čitanje romana, poučnih knjiga, časopisa i školskih udžbenika, a digitalni čitanje titlova, tekstova na internetskim portalima, pretraživanje pojmova, čitanje poruka, tekstova na društvenim mrežama te čitanje uputa u online igricama. Podaci korišteni u istraživanju prikupljeni su u sklopu projekta Ljetne psihologijske škole Filozofskog fakulteta u Zagrebu održane 2017. godine. Učenici četvrtih, petih, šestih i sedmih razreda osnovne škole (N = 811, 51.4% djevojčica) ispunili su upitnike o motivima za čitanje i čestini čitanja pojedinih materijala tijekom proteklog tjedna. Čitanje tradicionalnih tekstova, ali ne i digitalnih, pokazalo se pozitivno povezano s intrinzičnom i ekstrinzičnom motivacijom za čitanje, pri čemu je povezanost s intrinzičnom motivacijom bila veća. Djevojčice su, u usporedbi s dječacima, imale višu intrinzičnu motivaciju za čitanje te su više čitale tradicionalne tekstove, a manje digitalne tekstove. Intrinzična motivacija za čitanje u potpunosti je objasnila izraženije navike čitanja tradicionalnih tekstova djevojčica. Ovi nalazi upućuju na važnost razvoja intrinzične motivacije za čitanje putem koje bi se mogle ojačati navike čitanja tradicionalnih tekstova, što je od posebne važnosti za dječake.

čitanje ; spolne razlike ; motivacija za čitanje ; navike čitanja

nije evidentirano

engleski

Motivation for reading and reading habits of boys and girls in early adolescence

nije evidentirano

reading ; gender differences ; motivation for reading ; reading habits

nije evidentirano

Podaci o izdanju

44

28.06.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija