Motivacija za čitanje i navike čitanja dječaka i djevojčica u ranoj adolescenciji (CROSBI ID 440171)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Polak, Petra
Keresteš, Gordana
hrvatski
Motivacija za čitanje i navike čitanja dječaka i djevojčica u ranoj adolescenciji
Cilj ovog rada bio je ispitati odnose između spola, motivacije za čitanje i navika čitanja djece u ranoj adolescenciji pri čemu je središnji interes bio usmjeren na pitanje može li se motivacijom za čitanje objasniti povezanost spola i navika čitanja. Ispitana je intrinzična i ekstrinzična motivacija za čitanje te navike čitanja tekstova u tradicionalnom i digitalnom obliku. Tradicionalni tekstovi uključivali su čitanje romana, poučnih knjiga, časopisa i školskih udžbenika, a digitalni čitanje titlova, tekstova na internetskim portalima, pretraživanje pojmova, čitanje poruka, tekstova na društvenim mrežama te čitanje uputa u online igricama. Podaci korišteni u istraživanju prikupljeni su u sklopu projekta Ljetne psihologijske škole Filozofskog fakulteta u Zagrebu održane 2017. godine. Učenici četvrtih, petih, šestih i sedmih razreda osnovne škole (N = 811, 51.4% djevojčica) ispunili su upitnike o motivima za čitanje i čestini čitanja pojedinih materijala tijekom proteklog tjedna. Čitanje tradicionalnih tekstova, ali ne i digitalnih, pokazalo se pozitivno povezano s intrinzičnom i ekstrinzičnom motivacijom za čitanje, pri čemu je povezanost s intrinzičnom motivacijom bila veća. Djevojčice su, u usporedbi s dječacima, imale višu intrinzičnu motivaciju za čitanje te su više čitale tradicionalne tekstove, a manje digitalne tekstove. Intrinzična motivacija za čitanje u potpunosti je objasnila izraženije navike čitanja tradicionalnih tekstova djevojčica. Ovi nalazi upućuju na važnost razvoja intrinzične motivacije za čitanje putem koje bi se mogle ojačati navike čitanja tradicionalnih tekstova, što je od posebne važnosti za dječake.
čitanje ; spolne razlike ; motivacija za čitanje ; navike čitanja
nije evidentirano
engleski
Motivation for reading and reading habits of boys and girls in early adolescence
nije evidentirano
reading ; gender differences ; motivation for reading ; reading habits
nije evidentirano
Podaci o izdanju
44
28.06.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb