Poučavanje glagolske prefiksacije kakvo bi trebalo biti – u potrazi za idealnim modelom (CROSBI ID 701211)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Udier, Sanda Lucija ; Matovac, Darko
hrvatski
Poučavanje glagolske prefiksacije kakvo bi trebalo biti – u potrazi za idealnim modelom
Poučavanje glagolske prefiksacije zahtjevan je segment nastave hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ- a) budući da je glagolskih prefikasa puno te nije jednostavno sustavno rastumačiti njihova značenja i povezati ih sa značenjima prefigiranih glagola tako da se poučavanima pruži pregledan i logičan sustav. Postojeći opisi glagolske prefiksacije (npr. Raguž 1997, Babić 2002, Silić i Pranjković 2005, Barić i dr. 2005) pritom nisu od velike pomoći zbog toga što su općeniti, nesustavni i podrazumijevaju jezičnu kompetenciju svojstvenu izvornim govornicima. Dosad je provedeno nekoliko istraživanja poučavanja glagolske prefiksacije u nastavi HIJ-a (Matovac i Udier 2016 ; Udier, Mikelić Preradović i Boras 2017 ; Udier i Matovac 2017, Matovac i Udier 2018, Matovac i Udier u postupku objavljivanja), a na temelju rezultata tih istraživanja, kao i rezultata istraživanja koja se tek trebaju provesti, izvest će se zaključci o tome koji bi model poučavanja bio najučinkovitiji. No pri osmišljavanju toga modela svakako je potrebno uzeti u obzir i stavove lektorâ o poučavanju glagolske prefiksacije u nastavi HIJ-a. Zbog toga je provedeno istraživanje čiji će se rezultati predstaviti u ovome članku. Istraživanju je bio cilj prikupiti mišljenja lektorâ o poučavanju glagolske prefiksacije u nastavi HIJ-a, a provedeno je kvantitativnom metodom pomoću upitnika koji je ispunilo 30 lektorâ HIJ-a zaposlenih u hrvatskim i inozemnim visokoškolskim ustanovama. Rezultati istraživanja ukazali su na nedostatke postojećih modela te nužnost osmišljavanje novih modela kojima bi se ti nedostatci prevladali.
glagolski prefiksi, prefiksacija, prefigirani glagoli, hrvatski kao ini jezik (HIJ), poučavanje HIJ-a
nije evidentirano
engleski
In search for an ideal model of teaching verbal prefixation
nije evidentirano
verbal prefixation, prefixed verbs, Croatian as L2, teaching
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
10. stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika
predavanje
07.07.2017-08.07.2017
Zagreb, Hrvatska