Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Poučavanje glagolske prefiksacije kakvo bi trebalo biti – u potrazi za idealnim modelom (CROSBI ID 701211)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija

Udier, Sanda Lucija ; Matovac, Darko Poučavanje glagolske prefiksacije kakvo bi trebalo biti – u potrazi za idealnim modelom // 10. stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika Zagreb, Hrvatska, 07.07.2017-08.07.2017

Podaci o odgovornosti

Udier, Sanda Lucija ; Matovac, Darko

hrvatski

Poučavanje glagolske prefiksacije kakvo bi trebalo biti – u potrazi za idealnim modelom

Poučavanje glagolske prefiksacije zahtjevan je segment nastave hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ- a) budući da je glagolskih prefikasa puno te nije jednostavno sustavno rastumačiti njihova značenja i povezati ih sa značenjima prefigiranih glagola tako da se poučavanima pruži pregledan i logičan sustav. Postojeći opisi glagolske prefiksacije (npr. Raguž 1997, Babić 2002, Silić i Pranjković 2005, Barić i dr. 2005) pritom nisu od velike pomoći zbog toga što su općeniti, nesustavni i podrazumijevaju jezičnu kompetenciju svojstvenu izvornim govornicima. Dosad je provedeno nekoliko istraživanja poučavanja glagolske prefiksacije u nastavi HIJ-a (Matovac i Udier 2016 ; Udier, Mikelić Preradović i Boras 2017 ; Udier i Matovac 2017, Matovac i Udier 2018, Matovac i Udier u postupku objavljivanja), a na temelju rezultata tih istraživanja, kao i rezultata istraživanja koja se tek trebaju provesti, izvest će se zaključci o tome koji bi model poučavanja bio najučinkovitiji. No pri osmišljavanju toga modela svakako je potrebno uzeti u obzir i stavove lektorâ o poučavanju glagolske prefiksacije u nastavi HIJ-a. Zbog toga je provedeno istraživanje čiji će se rezultati predstaviti u ovome članku. Istraživanju je bio cilj prikupiti mišljenja lektorâ o poučavanju glagolske prefiksacije u nastavi HIJ-a, a provedeno je kvantitativnom metodom pomoću upitnika koji je ispunilo 30 lektorâ HIJ-a zaposlenih u hrvatskim i inozemnim visokoškolskim ustanovama. Rezultati istraživanja ukazali su na nedostatke postojećih modela te nužnost osmišljavanje novih modela kojima bi se ti nedostatci prevladali.

glagolski prefiksi, prefiksacija, prefigirani glagoli, hrvatski kao ini jezik (HIJ), poučavanje HIJ-a

nije evidentirano

engleski

In search for an ideal model of teaching verbal prefixation

nije evidentirano

verbal prefixation, prefixed verbs, Croatian as L2, teaching

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

10. stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika

predavanje

07.07.2017-08.07.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija