Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kojim redoslijedom poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika? (CROSBI ID 701208)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija

Udier, Sanda Lucija ; Matovac, Darko Kojim redoslijedom poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika? // Šesti međunarodni znanstveni skup ; Hrvatski kao drugi i strani jezik – VI. HIDIS Zagreb, Hrvatska, 15.12.2016-17.12.2016

Podaci o odgovornosti

Udier, Sanda Lucija ; Matovac, Darko

hrvatski

Kojim redoslijedom poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika?

U istraživanjima poučavanja hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ-a) sve se više pozornosti pridaje poučavanju glagolske prefiksacije (Udier, Mikelić Preradović i Boras 2016, Matovac i Udier 2016a, Matovac i Udier 2016b) te se nastoji pronaći način poučavanja koji bi omogućio učenicima da budu samostalni i produktivni u proizvodnji prefigiranih glagola te da znaju koji se glagol može kombinirati s kojim glagolskim prefiksom. Da bi to bilo moguće, učenici HIJ-a trebaju shvatiti kako glagolska prefiksacija funkcionira te koji koncepti stoje iza pojedinih glagolskih prefikasa, kao i da je za mogućnost kombiniranja prefiksa i glagola presudna njihova semantička kompatibilnost. Posljedično se postavlja pitanje o tome kojim redom treba poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi HIJ- a. Da bi se utvrdilo kojim redom treba poučavati glagolsku prefiksaciju, potrebno je istražiti što sve utječe na semantičku prozirnost prefigiranoga glagola kako bi se moglo osmisliti poučavanje koje bi počelo od primjera koji su formom i značenjem prozirniji od drugih. S tim će ciljem biti provedeno istraživanje kojim će se provjeriti hipoteza da su najprozirniji oni prefigirani glagoli koje slijedi prijedlog identičan glagolskom prefiksu. Također će se istražiti jesu li prefigirani glagoli koje slijedi značenjem srodan, ali nehomofon prijedlog prozirniji od prefigiranih glagola koje ne slijedi prijedlog. Istraživanje će biti provedeno kvantitativnom metodom na učenicima HIJ-a (N=30) na razini jezične kompetencije B2, heterogenima po prvim jezicima i drugim jezicima kojima su ovladali. Iz rezultata istraživanja izvest će se zaključci o tome kojim redom treba poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi HIJ-a.

glagolska prefiksacija, redoslijed poučavanja, hrvatski kao ini

nije evidentirano

engleski

In which order to teach verbal prefixation in Croatian as a second language?

nije evidentirano

verbal prefixation, order of teaching, Croatian s L2

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Šesti međunarodni znanstveni skup ; Hrvatski kao drugi i strani jezik – VI. HIDIS

predavanje

15.12.2016-17.12.2016

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija