Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1118114

Kojim redoslijedom poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika?


Udier, Sanda Lucija; Matovac, Darko
Kojim redoslijedom poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika? // Šesti međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik – VI. HIDIS
Zagreb, Hrvatska, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1118114 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kojim redoslijedom poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika?
(In which order to teach verbal prefixation in Croatian as a second language?)

Autori
Udier, Sanda Lucija ; Matovac, Darko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Šesti međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik – VI. HIDIS

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15-17. 12. 2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
glagolska prefiksacija, redoslijed poučavanja, hrvatski kao ini
(verbal prefixation, order of teaching, Croatian s L2)

Sažetak
U istraživanjima poučavanja hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ-a) sve se više pozornosti pridaje poučavanju glagolske prefiksacije (Udier, Mikelić Preradović i Boras 2016, Matovac i Udier 2016a, Matovac i Udier 2016b) te se nastoji pronaći način poučavanja koji bi omogućio učenicima da budu samostalni i produktivni u proizvodnji prefigiranih glagola te da znaju koji se glagol može kombinirati s kojim glagolskim prefiksom. Da bi to bilo moguće, učenici HIJ-a trebaju shvatiti kako glagolska prefiksacija funkcionira te koji koncepti stoje iza pojedinih glagolskih prefikasa, kao i da je za mogućnost kombiniranja prefiksa i glagola presudna njihova semantička kompatibilnost. Posljedično se postavlja pitanje o tome kojim redom treba poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi HIJ- a. Da bi se utvrdilo kojim redom treba poučavati glagolsku prefiksaciju, potrebno je istražiti što sve utječe na semantičku prozirnost prefigiranoga glagola kako bi se moglo osmisliti poučavanje koje bi počelo od primjera koji su formom i značenjem prozirniji od drugih. S tim će ciljem biti provedeno istraživanje kojim će se provjeriti hipoteza da su najprozirniji oni prefigirani glagoli koje slijedi prijedlog identičan glagolskom prefiksu. Također će se istražiti jesu li prefigirani glagoli koje slijedi značenjem srodan, ali nehomofon prijedlog prozirniji od prefigiranih glagola koje ne slijedi prijedlog. Istraživanje će biti provedeno kvantitativnom metodom na učenicima HIJ-a (N=30) na razini jezične kompetencije B2, heterogenima po prvim jezicima i drugim jezicima kojima su ovladali. Iz rezultata istraživanja izvest će se zaključci o tome kojim redom treba poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi HIJ-a.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Darko Matovac (autor)

Avatar Url Sanda Lucija Udier (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Udier, Sanda Lucija; Matovac, Darko
Kojim redoslijedom poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika? // Šesti međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik – VI. HIDIS
Zagreb, Hrvatska, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Udier, S. & Matovac, D. (2016) Kojim redoslijedom poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika?. U: Šesti međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik – VI. HIDIS.
@article{article, year = {2016}, keywords = {glagolska prefiksacija, redoslijed pou\v{c}avanja, hrvatski kao ini}, title = {Kojim redoslijedom pou\v{c}avati glagolsku prefiksaciju u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika?}, keyword = {glagolska prefiksacija, redoslijed pou\v{c}avanja, hrvatski kao ini}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, year = {2016}, keywords = {verbal prefixation, order of teaching, Croatian s L2}, title = {In which order to teach verbal prefixation in Croatian as a second language?}, keyword = {verbal prefixation, order of teaching, Croatian s L2}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font