Kojim redoslijedom poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika? (CROSBI ID 701208)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Udier, Sanda Lucija ; Matovac, Darko
hrvatski
Kojim redoslijedom poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika?
U istraživanjima poučavanja hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ-a) sve se više pozornosti pridaje poučavanju glagolske prefiksacije (Udier, Mikelić Preradović i Boras 2016, Matovac i Udier 2016a, Matovac i Udier 2016b) te se nastoji pronaći način poučavanja koji bi omogućio učenicima da budu samostalni i produktivni u proizvodnji prefigiranih glagola te da znaju koji se glagol može kombinirati s kojim glagolskim prefiksom. Da bi to bilo moguće, učenici HIJ-a trebaju shvatiti kako glagolska prefiksacija funkcionira te koji koncepti stoje iza pojedinih glagolskih prefikasa, kao i da je za mogućnost kombiniranja prefiksa i glagola presudna njihova semantička kompatibilnost. Posljedično se postavlja pitanje o tome kojim redom treba poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi HIJ- a. Da bi se utvrdilo kojim redom treba poučavati glagolsku prefiksaciju, potrebno je istražiti što sve utječe na semantičku prozirnost prefigiranoga glagola kako bi se moglo osmisliti poučavanje koje bi počelo od primjera koji su formom i značenjem prozirniji od drugih. S tim će ciljem biti provedeno istraživanje kojim će se provjeriti hipoteza da su najprozirniji oni prefigirani glagoli koje slijedi prijedlog identičan glagolskom prefiksu. Također će se istražiti jesu li prefigirani glagoli koje slijedi značenjem srodan, ali nehomofon prijedlog prozirniji od prefigiranih glagola koje ne slijedi prijedlog. Istraživanje će biti provedeno kvantitativnom metodom na učenicima HIJ-a (N=30) na razini jezične kompetencije B2, heterogenima po prvim jezicima i drugim jezicima kojima su ovladali. Iz rezultata istraživanja izvest će se zaključci o tome kojim redom treba poučavati glagolsku prefiksaciju u nastavi HIJ-a.
glagolska prefiksacija, redoslijed poučavanja, hrvatski kao ini
nije evidentirano
engleski
In which order to teach verbal prefixation in Croatian as a second language?
nije evidentirano
verbal prefixation, order of teaching, Croatian s L2
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Šesti međunarodni znanstveni skup ; Hrvatski kao drugi i strani jezik – VI. HIDIS
predavanje
15.12.2016-17.12.2016
Zagreb, Hrvatska