Analiza i evaluacija utjecaja medijskih aktivnosti političkih stranaka na web portalima s područja Varaždinske županije za vrijeme izbora za EU parlament 2019. (CROSBI ID 701206)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Greguraš, Mladen ; Kurečić, Petar
hrvatski
Analiza i evaluacija utjecaja medijskih aktivnosti političkih stranaka na web portalima s područja Varaždinske županije za vrijeme izbora za EU parlament 2019.
Cilj je ovoga rada kvalitativna (praćenje inovativnosti i kreativnosti medijskoga i političkog marketinga) i kvantitativna (analiza broja i vrste angažmana sadržaja na webu) analiza medijskih aktivnosti političkih stranaka na teritoriju Varaždinske županije za vrijeme predizborne kampanje za Europski parlament 2019. godine. Navedeni izbori u Republici Hrvatskoj održali su se 26. svibnja. Izbori, na kojima je cijela Hrvatska bila jedna izborna jedinica, donijeli su izuzetno velik broj izbornih lista (ukupno 33) i kandidata (33 x 12 = 396 kandidata), ali mogućnost odabira jednoga kandidata s liste zbog mogućnosti preferenciranja jednog kandidata, koji osvajanjem minimalno 10 posto preferencijalnih glasova cijele liste (slabo strukturirana lista) postaje izabranim neovisno o poziciji na listi. Ovakav broj lista doveo je do velikoga rasapa glasova, pri čemu je učinak D’Hondtove metode preračunavanja glasova u mandate također bio vrlo bitan, posebice s obzirom na veličinu izborne jedinice (12 mandata). Stoga je uz vrlo nisku očekivanu izlaznost na izbore (oko 30 posto birača) strankama i neovisnim listama bilo vrlo važno doprijeti do birača kako bi ih se motiviralo na izlazak na izbore jer je svaki glas vrijedio mnogo više nego primjerice na parlamentarnim izborima. Upravo je važnost predizborne kampanje i medijskoga predstavljanja bila izuzetno važna te ćemo ju stoga analizirati s informativno- komunikacijskog, marketinškog i politološkog aspekta. Prikupljanje, sistematizacija, analiza i evaluacija podataka ostvarena je pomoću Googleovog anketnog upitnika koji je bio usmjeren na pitanja o pristupačnosti informacija o izborima i kandidatima, na pitanja o kontinuitetu praćenja i u konačnici na to je li medijska aktivnost političkih stranaka utjecala na izlazak na biralište odnosno na stranačku preferenciju.
izbori za Europski parlament 2019. godine ; izlaznost na izbore ; preferencijalno glasovanje ; kandidati ; internetski portali ; Varaždinska županija ; Googleov anketni upitnik
Rad je produkt suradnje studijskog savjetnika i doktorskog studenta.
engleski
Analysis and evaluation of the impact of media activities of political parties on web portals from the area of Varaždin Counry during the elections for the EU Parliament in 2019
nije evidentirano
European Parliament elections in 2019 ; turnout ; preferential voting ; candidates ; web pages ; Varaždin County ; Google survey questionnaire
nije evidentirano
Podaci o prilogu
87-102.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Rosanda Žigo, Iva ; Luić, Ljerka ; Bagarić, Željka
Koprivnica: Sveučilište Sjever
2718-6008
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096