Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Analiza i evaluacija utjecaja medijskih aktivnosti političkih stranaka na web portalima s područja Varaždinske županije za vrijeme izbora za EU parlament 2019. (CROSBI ID 701206)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Greguraš, Mladen ; Kurečić, Petar Analiza i evaluacija utjecaja medijskih aktivnosti političkih stranaka na web portalima s područja Varaždinske županije za vrijeme izbora za EU parlament 2019. // Zbornik radova s Međunarodne doktorske konferencije za doktorande poslijediplomskih doktorskih studija u području medija i komunikacije / Rosanda Žigo, Iva ; Luić, Ljerka ; Bagarić, Željka (ur.). Koprivnica: Sveučilište Sjever, 2020. str. 87-102

Podaci o odgovornosti

Greguraš, Mladen ; Kurečić, Petar

hrvatski

Analiza i evaluacija utjecaja medijskih aktivnosti političkih stranaka na web portalima s područja Varaždinske županije za vrijeme izbora za EU parlament 2019.

Cilj je ovoga rada kvalitativna (praćenje inovativnosti i kreativnosti medijskoga i političkog marketinga) i kvantitativna (analiza broja i vrste angažmana sadržaja na webu) analiza medijskih aktivnosti političkih stranaka na teritoriju Varaždinske županije za vrijeme predizborne kampanje za Europski parlament 2019. godine. Navedeni izbori u Republici Hrvatskoj održali su se 26. svibnja. Izbori, na kojima je cijela Hrvatska bila jedna izborna jedinica, donijeli su izuzetno velik broj izbornih lista (ukupno 33) i kandidata (33 x 12 = 396 kandidata), ali mogućnost odabira jednoga kandidata s liste zbog mogućnosti preferenciranja jednog kandidata, koji osvajanjem minimalno 10 posto preferencijalnih glasova cijele liste (slabo strukturirana lista) postaje izabranim neovisno o poziciji na listi. Ovakav broj lista doveo je do velikoga rasapa glasova, pri čemu je učinak D’Hondtove metode preračunavanja glasova u mandate također bio vrlo bitan, posebice s obzirom na veličinu izborne jedinice (12 mandata). Stoga je uz vrlo nisku očekivanu izlaznost na izbore (oko 30 posto birača) strankama i neovisnim listama bilo vrlo važno doprijeti do birača kako bi ih se motiviralo na izlazak na izbore jer je svaki glas vrijedio mnogo više nego primjerice na parlamentarnim izborima. Upravo je važnost predizborne kampanje i medijskoga predstavljanja bila izuzetno važna te ćemo ju stoga analizirati s informativno- komunikacijskog, marketinškog i politološkog aspekta. Prikupljanje, sistematizacija, analiza i evaluacija podataka ostvarena je pomoću Googleovog anketnog upitnika koji je bio usmjeren na pitanja o pristupačnosti informacija o izborima i kandidatima, na pitanja o kontinuitetu praćenja i u konačnici na to je li medijska aktivnost političkih stranaka utjecala na izlazak na biralište odnosno na stranačku preferenciju.

izbori za Europski parlament 2019. godine ; izlaznost na izbore ; preferencijalno glasovanje ; kandidati ; internetski portali ; Varaždinska županija ; Googleov anketni upitnik

Rad je produkt suradnje studijskog savjetnika i doktorskog studenta.

engleski

Analysis and evaluation of the impact of media activities of political parties on web portals from the area of Varaždin Counry during the elections for the EU Parliament in 2019

nije evidentirano

European Parliament elections in 2019 ; turnout ; preferential voting ; candidates ; web pages ; Varaždin County ; Google survey questionnaire

nije evidentirano

Podaci o prilogu

87-102.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Rosanda Žigo, Iva ; Luić, Ljerka ; Bagarić, Željka

Koprivnica: Sveučilište Sjever

2718-6008

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Politologija