Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Model upravljanja voznim redom u željezničkom prometu (CROSBI ID 440143)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Kaužljar, Dražen Model upravljanja voznim redom u željezničkom prometu / Bogović, Blaž (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2014

Podaci o odgovornosti

Kaužljar, Dražen

Bogović, Blaž

hrvatski

Model upravljanja voznim redom u željezničkom prometu

Razvoj željezničkog prometa u Europi usmjeren je k razdvajanju prijevoza od infrastrukture i otvaranju prijevozničkog tržišta. Taj proces modernizacije i osuvremenjivanja još uvijek nije donio željene rezultate. Željeznička poduzeća još uvijek su zatvorena i nisu usmjerena zahtjevima okoline već traženju rješenja isključivo unutar sustava. Razvoj funkcioniranja novog sustava otežava podjela jedinstvenoga tehnološkog procesa stvaranja prijevozne usluge. Vozni red, kao osnovni plan prometa vlakova, faza je planiranja tehnološkog procesa stvaranja prijevozne usluge i glavni proces svakoga željezničkog poduzeća. Unaprjeđenjem procesa izrade voznog reda omogućava se prevladavanje postojećih stanja. To je moguće učiniti uspostavom sustava upravljanja voznim redom između željezničkih poduzeća te unaprjeđenjem procesa voznog reda. Uspostavom sustava upravljanja voznim redom omogućuje se jedinstvenost tehnološkog procesa stvaranja prijevozne usluge u uvjetima razdvajanja prijevoza od infrastrukture. Unaprjeđenje procesa voznog reda potrebno je provesti u tri smjera: povezivanje sa sustavima vrijednosti, uvođenje menadžerskih vještina i postizanje izvrsnosti voznog reda. Na taj način utječe se na poboljšanje kvalitete prijevozne usluge i financijsku konsolidaciju željezničkih poduzeća. Model upravljanja voznim redom u željezničkom prometu nadogradnja je tradicionalnog načina izrade voznog reda i uspostave procesnog pristupa. Na jednom mjestu modelom se povezuju zahtjevi vanjske i unutarnje okoline u kratkoročnom ili godišnjem te srednjoročnom ili petogodišnjem planiranju. Primjenom tabličnih alata u modelu vrednuje se postojeće stanje za svako područje te određuju ciljevi za unaprjeđenje voznog reda, a time i ukupnog razvoja željezničkog prometa. Model je primijenjen na željeznički sustav s tri željeznička poduzeća koja se bave upravljanjem infrastrukturom, prijevozom putnika i prijevozom roba.

željeznički promet, prometna tehnologija, vozni red, željeznička infrastruktura, željeznički prijevoznici, željeznička usluga, željeznička regulativa, društveno odgovorno poslovanje, sustav vrijednosti, sustav upravljanja kvalitetom, sustav upravljanja okolišem, sustav upravljanja sigurnošću, redovitost i urednost prometa, funkcije upravljanja, procesni pristup, izvrsnost

nije evidentirano

engleski

Timetable management model in railway traffic

nije evidentirano

railway traffic, traffic technology, timetable management, railway infrastructure, railway carrier, transport service, railway regulation, corporate social responsibility, value system, quality management system, eco-management system, safety management system, regularity, management functions, process approach, progress

nije evidentirano

Podaci o izdanju

174

23.06.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport