Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kontinuum u stjecanju kompetencija za rad u obiteljskoj medicini u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 292348)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Cerovečki, Venija ; Tomičić, Marion ; Diminić Lisica, Ines ; Majnarić, Ljiljana ; Tiljak, Hrvoje Kontinuum u stjecanju kompetencija za rad u obiteljskoj medicini u Republici Hrvatskoj // Liječnički vjesnik : glasilo Hrvatskoga liječničkog zbora, 142 (2020), 9-10; 348-354. doi: 10.26800/LV-142-9-10-52

Podaci o odgovornosti

Cerovečki, Venija ; Tomičić, Marion ; Diminić Lisica, Ines ; Majnarić, Ljiljana ; Tiljak, Hrvoje

hrvatski

Kontinuum u stjecanju kompetencija za rad u obiteljskoj medicini u Republici Hrvatskoj

Integriranje novih znanstvenih spoznaja u kurikule medicinskih fakulteta (MF) i programe specijalističkog usavršavanja doktora medicine te postizanje podudarnosti stečenih kompetencija sa stvarnom zdravstvenom potrebom pučanstva izazovi su obrazovanja doktora medicine 21. stoljeća. Kako je obiteljski liječnik temelj dobro organiziranoga zdravstvenog sustava, neophodno je osigurati njegovu dobro strukturiranu izobrazbu. Cilj ovoga rada jest opisati obrazovanje obiteljskih liječnika u Republici Hrvatskoj i usporediti ga sa standardima izobrazbe obiteljskih liječnika Europske unije. Europska akademija nastavnika opće/obiteljske medicine (EURACT) dala je preporuke za petnaest obveznih tema koje treba sadržavati predmet Obiteljska medicina u okviru studija medicine te preporuke za specijalističko usavršavanje iz obiteljske medicine koje treba biti više praktičnog nego teorijskog karaktera. U RH kurikuli svih četiriju MF imaju predmet Obiteljska medicina. Predmet Obiteljska medicina MF-a u Zagrebu uključuje svih petnaest tema sukladno preporukama EURACT-a, implementaciju instrumenta za neposredno nadgledanje proceduralnih vještina, izradu e-portfolija i poticanje učenja kroz stjecanje kliničkoga iskustva tijekom boravka u nastavnim praksama obiteljske medicine (OM). Predmet Obiteljska medicina MF-a u Splitu uključuje svih petnaest tema sukladno preporukama EURACT-a za diplomski studij medicine te organizaciju kliničke nastave koja uključuje boravak studenata i u gradskim i u otočkim nastavnim praksama OM. Nastava predmeta Obiteljska medicina na MF-u u Rijeci podrazumijeva teorijsku i praktičnu nastavu u nastavnim praksama OM te izradu pismenih odgovora na odabrano kliničko pitanje koje se temelji na iskustvu rada s bolesnikom. Nastava iz OM na MF-u u Osijeku izvodi se kroz integrirani program „Obiteljska medicina, školska medicina i medicinska sociologija” te uključuje kombinaciju kliničke nastave u nastavnim praksama OM i vježbi u kabinetu vještina. Četverogodišnji program specijalističkog usavršavanja iz OM temelji se na definiranim kompetencijama te podrazumijeva da specijalizant polovinu specijalističkog usavršavanja provodi u ordinaciji mentora koja je akreditirana za specijalističko usavršavanje iz OM. Slijedom navedenoga izobrazba obiteljskih liječnika u RH u skladu je s europskim i globalnim preporukama.

obiteljska medicina – edukacija ; opća medicina – edukacija ; dodiplomska medicinska edukacija – metode ; poslijediplomska medicinska edukacija – metode ; specijalizcija ; kurikul ; medicinski fakulteti ; Hrvatska ; Europa

nije evidentirano

engleski

Continuum in the acquisition of competencies for work in family medicine in Croatia

nije evidentirano

family practice – education ; general practice – education ; education, medical, undergraduate – methods ; education, medical, graduate –methods ; specialization ; curriculum ; schools, medical ; Croatia ; Europe

nije evidentirano

Podaci o izdanju

142 (9-10)

2020.

348-354

objavljeno

0024-3477

1849-2177

10.26800/LV-142-9-10-52

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita

Poveznice
Indeksiranost