Strategije kroatofonih studenata pri čitanju na talijanskom jeziku i njihovi stavovi o učinkovitosti čitanja u procesu ovladavanja tim jezikom (CROSBI ID 700963)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Deželjin, Vesna ; Mardešić, Sandra
talijanski
Strategije kroatofonih studenata pri čitanju na talijanskom jeziku i njihovi stavovi o učinkovitosti čitanja u procesu ovladavanja tim jezikom
Proučavanje stavova primjenjuje se u mnogim znanstvenim područjima. Pod pojmom „stav“ podrazumijeva se općenit i trajan pozitivan ili negativan osjećaj prema nekoj osobi, predmetu ili temi (Petty and Cacioppo 1981: 6). To znači da se o stavu ne može govoriti dok pojedinac ne izdvoji neki objekt na temelju stava. Mentalistički se pristup u proučavanju stavova temelji na trima komponentama: na kognitivnoj (vezanoj uz pojedinčevo znanje, sustav uvjerenja i percepciju), na emotivnoj (odgovornoj za reakcije i osjećaje) te na konativnoj (primjetnoj u motiviranosti, namjerama i zanimanju pojedinca). Strategije učenja povezane su sa stavovima jer se odnose na kognitivne i metakognitivne procese i postupke koje pojedinac primjenjuje u procesu ovladavanja stranim jezikom. U našoj je sredini malo istraživanja o stavovima učenika/studenata o talijanskom jeziku i elementima kulture te o metodama njihova ovladavanja (Deželjin 2007, Poropat Jeletić et al. 2016), premda su spoznaje o toj temi važne za uspješnost poduke i ovladavanja materijom, dok su istraživanja o strategijama učenja, pa tako i čitanja znatnije zastupljena. Rezultati predistraživanja provedenog 2015./2016. i 2017./2018. pokazali su da studenti Odsjeka za talijanistiku Filozofskog fakulteta (N= 58) rijetko i malo čitaju i služe se drugim izvorima, kao što su gledanje filmova, razgovor i komunikacija na društvenim mrežama. Upravo je zbog toga u ak. godini 2020./2021. provedeno online istraživanje među studentima preddiplomskog i diplomskog studija na istom odsjeku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Ukupan broj ispitanika iznosi trideset i pet (N= 35). Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati strategije kroatofonih studenata pri čitanju na talijanskom jeziku kao i njihove stavove o učinkovitosti čitanja u ovladavanju tim jezikom. Postavljena su dva istraživačka pitanja: 1) kojim se strategijama čitanja studenti najčešće služe i 2) kakve stavove imaju studenti sadašnje generacije o čitanju na talijanskom jeziku u odnosu na prethodne generacije. Istraživanje se provodi upitnikom koji se sastoji od tri dijela: dijela vezanoga za opće demografske podatke te dijelova od ukupno 24 čestice i pridružene Likertove skale od pet stupnjeva, vezanih za strategije čitanja i učinkovitost čitanja u procesu ovladavanja talijanskim jezikom (kao stranim i drugim). Dobiveni će rezultati biti obrađeni kvalitativno i kvantitativno.
kroatofoni student, strategije čitanja, učinkovitost čitanja na stranom jeziku
nije evidentirano
engleski
Reading strategies of the Croatian speaking students while reading in Italian and their attitudes towards the utility of reading in the process of acquisition of Italian L2/LS
nije evidentirano
Croatian speaking students, reading strategies, the utility of reading in foreign language
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Drugi znanstveno- stručni skup HDSLa Jezici i Svjetovi
predavanje
25.02.2021-26.02.2021
Zagreb, Hrvatska