Kapitalna i kapilarna slika Haruna Farockija. Filmski gledatelj između proizvodnje i recepcije (CROSBI ID 292310)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ružić, Boris
hrvatski
Kapitalna i kapilarna slika Haruna Farockija. Filmski gledatelj između proizvodnje i recepcije
Članak razmatra dva filma Haruna Farockija – Ein Bild (1983.) i Nicht löschbares Feuer (1969.) – te ih dovodi u vezu s teorijskim postavkama Mirzoeffove kontrapovijesti vizualnosti i Rancièreovim argumentima koji se tiču emancipiranog gledatelja. Temeljna je teza da eksperimentalna, semantički nejasna ili nedovršena slika može u epistemološkom smislu biti od vrijednosti gledatelju za političko djelovanje. Rad predlaže nazivlje kapitalna slika i kapilarna slika u svrhe ocrtavanja sličnosti i razlika među različitim oblicima proizvodnje slike. Istraživanje se zaključuje uvidom u emancipacijsku snagu filmske slike u trenucima kada se može vidjeti struktura proizvodnje same slike na ekranu. Objelodanjeni rad koji je sadržan u slici postaje rad gledatelja u demistifikaciji homogenosti njezinih značenjskih kodova.
Harun Farocki ; emancipacija ; gledatelj ; vizualna kultura ; kapitalna slika ; kapilarna slika
nije evidentirano
engleski
Capital and Capillary Image of Harun Farocki. Film Spectator between Production and Reception
nije evidentirano
Harun Farocki, emancipation, spectator, visual culture, capital image, capillary image
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Znanost o umjetnosti