Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prevrednovalačko prikazivanje pokreta otpora ili ženski obračun s totalitarizmom fašističke Francuske (CROSBI ID 292293)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Rajković, Ana Prevrednovalačko prikazivanje pokreta otpora ili ženski obračun s totalitarizmom fašističke Francuske // Treća, 19 (2017), 1.-2; 31-48

Podaci o odgovornosti

Rajković, Ana

hrvatski

Prevrednovalačko prikazivanje pokreta otpora ili ženski obračun s totalitarizmom fašističke Francuske

Premda je Francuski pokret otpora (La Résistance) u okviru borbe protiv nacističkog totalitarnog režima stekao gotovo kultni status u antifašističkom narativu, rodno uvjetovan doprinos njegovu uspjehu postavljen je na historiografske margine. Tek u posljednje vrijeme rodni aspekt tog pokreta otpora zadobiva zasluženu pozornost, prije svega u okviru istraživanje Anne Sebba, koja osvjetljava način na koji su se Parižanke suprotstavile totalitarnom režimu Vichyjevske Francuske. U okviru navedenog cilj je rada analizirati redefiniranje dosadašnjeg historiografskog narativa vezanog uz rodni aspekt. Teorijski okvir rada čini premisa Vere Laska, koja ističe kako otpor (eng. resistance) obuhvaća širok dijapazon aktivnosti, od pasivnog otpora do gerilskog ratovanja. Navedeni se otpor dijelom postavlja u kontekst supkulture nazvane zazou, koja je bila iznimno popularna tijekom ratnih godina u Parizu, a čije je pripadnike totalitarni režim etiketirao kao „egoistične židovsko-degolovske zabušante“.

Pokret otpora, Francuska, pasivni otpor, rodni aspekt, moda kao subverzija, „horizontalna kolaboracija“, zazou

nije evidentirano

engleski

Reappraisal of the Representations of the Resistance Movement or Women’s Confrontation with the Totalitarianism of Fascist France

nije evidentirano

Resistance movement, France, passive resistance, gender aspect, fashion as subversion, “horizontal collaboration”, zazou

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (1.-2)

2017.

31-48

objavljeno

1331-7237

Povezanost rada

nije evidentirano