Afektivnost u nastavi stranog jezika (CROSBI ID 700867)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Dobrić, Arnalda ; Banković-Mandić, Ivančica
hrvatski
Afektivnost u nastavi stranog jezika
Prirodan put učenja i usvajanja jezika (i materinskog i stranog) jest onaj koji ide od neverbalnog k verbalnom, od emotivnog k racionalnom. Osnovni je pokretač razvoja govora, memorije i mišljenja pokret. Prema teoriji informacije u dobroj je komunikaciji potreban omjer poznatog od 60% naspram informativnog od 40%. Zato je i poželjno da se u nastavi koriste kanali kao što su vid, sluh, okus, opip, miris i pokret kao nositelji poznatih iskustava. Upravo su to i načela verbotonalne metode autora Petra Guberine koja se danas posebno razvija na sveučilištima u Francuskoj i frankofonim zemljama. U suvremenoj nastavi stranih jezika u Hrvatskoj nije značajnije prisutna. Afektivnost kao jedna od temeljnih značajki VTM-a uvelike utječe na usvajanje vokabulara jer umjesto uvođenja opsežnog vokabulara u svakoj jedinici, bogaćenje izričaja postiže se različitim intonativnim obrascima temeljenim na različitim emocijama i situacijama. Ritam i intonacija govora na stranom jeziku uvježbavaju se u okviru ritmičkih struktura (pjesmica, pjesama, brojalica) čime se s jedne strane ističe važnost emocija u izričaju a s druge strane još jednom naglašava slušanje kao temelj usvajanja govora. U radu će glavne značajke ove metode biti oprimjerene materijalima iz udžbenika te će se ukratko predstaviti neke druge, danas mnogo popularnije metode koje u osnovi imaju vrlo slične pristupe kao i verbotonalna metoda.
strani jezici, verbotonalna metoda, afektivnost
nije evidentirano
engleski
Emotions in foreign language teaching
nije evidentirano
foreign languages, verbotonal method, emotions
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
SiH
predavanje
12.07.2019-13.07.2019
Zagreb, Hrvatska