Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1116477

Izvor i struktura motivacije za poučavanje engleskoga kao stranoga jezika


Šarac Lekić, Valentina
Izvor i struktura motivacije za poučavanje engleskoga kao stranoga jezika, 2019., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1116477 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izvor i struktura motivacije za poučavanje engleskoga kao stranoga jezika
(Ources and structure of motivation for teaching EFL)

Autori
Šarac Lekić, Valentina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
25.10

Godina
2019

Stranica
131

Mentor
Kamenov, Željka

Ključne riječi
glotodidaktika ; teorija motivacije ; motivacija nastavnika engleskog jezika ; viđenje učeničke motivacije i demotivacije ; mješovita metoda ; suvremena nastava ; poučavanje engleskog kao stranog jezika
(glotodidactics ; theories of motivation ; English language teacher motivation ; perception of students' motivation and demotivation : mixed methods ; modern teaching ; teaching EFL)

Sažetak
U ovom radu istraživali smo relativno neistraženo područje motivacije nastavnika engleskoga kao stranoga jezika. Dörnyei (2001.) naglašava kako je stupanj nastavnikovog entuzijazma i predanosti jedan od najvažnijih čimbenika koji utječu na učenikovu motivaciju za učenje. Mali se broj studija bavi čimbenicima koji motiviraju i demotiviraju nastavnika engleskog jezika (Addison, 2004 ; Gheralis-Roussos, 2003., Mifsud, 2011.). Cilj ovog istraživanja bio je istražiti čimbenike koji motiviraju i demotiviraju hrvatske nastavnike engleskoga kao stranoga jezika te steći uvid u strukturu nastavnikove motivacije i njegovo viđenje učeničke motivacije. Također smo pokušali utvrditi postoji li povezanost između nastavnikove motivacije i nastavnikova viđenja učeničke motivacije. Pokušali smo doznati postoji li povezanost između nastavnikove motivacije i individualnih nastavnikovih obilježja, zadovoljstva poslom i školskih čimbenika. Služili smo se mješovitim, kvantitativnim i kvalitativnim pristupom istraživanju motivacije. Kao instrumente koristili smo upitnike konstruirane za potrebe ovog istraživanja, kojima smo ispitali nastavničku motivaciju i njegovo viđenje učeničke motivacije. Glavnom istraživanju prethodilo je predistraživanje kojim smo provjerili metrijske karakteristike upitnika te osigurali pouzdanost i valjanost prikupljenih podataka. Rezultati kvantitativnog dijela istraživanja potvrđuju nalaze Dinhama i Scott (1998., 2000.) te pokazuju da strukturu motivacije nastavnika engleskoga jezika čine intrinzična motivacija, ekstrinzična motivacija i školski čimbenici te da su nastavnici intrinzično motivirani i motivirani školski čimbenicima, ali ekstrinzično demotivirani. Rezultati nisu ukazali na značajnu povezanost motivacije i ispitanih individualnih nastavnikovih obilježja kao ni na utjecaj čimbenika vremena na razinu motivacije nastavnika. Također, rezultati pokazuju kako nastavnici u cjelini vide svoje učenike motiviranima. Kvalitativnim dijelom istraživanja, koristeći se polustrukturiranim intervjuima, potvrdili smo spoznaje dobivene kvantitativnim dijelom i detaljnije upoznali čimbenike koji utječu na motivaciju nastavnika engleskog jezika. Općenito se pokazalo da su ispitane nastavnice pretežno intrinzično motivirane za posao koji rade, da im školski čimbenici mogu u tome pomagati ili odmagati ovisno o opremljenosti i ozračju u ustanovi, dok ih ekstrinzični čimbenici (materijalni i statusni) prije svega demotiviraju. Dobiveni rezultati dovode u pitanje prijašnje jednodimenzionalno gledanje na motivaciju nastavnika samo preko intrinzične i ekstrinzične motivacije kao jedinih motivatora i demotivatora te pozivaju na uključivanje drugih čimbenika (poput školskih čimbenika i čimbenika vremena) u definiciju ovog konstrukta. Za krajnju potvrdu ili pobijanje predloženog modela motivacije nastavnika stranog jezika nužna su buduća istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Željka Kamenov (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.ffzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Šarac Lekić, Valentina
Izvor i struktura motivacije za poučavanje engleskoga kao stranoga jezika, 2019., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Šarac Lekić, V. (2019) 'Izvor i struktura motivacije za poučavanje engleskoga kao stranoga jezika', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}arac Leki\'{c}, V.}, year = {2019}, pages = {131}, keywords = {glotodidaktika, teorija motivacije, motivacija nastavnika engleskog jezika, vi\djenje u\v{c}eni\v{c}ke motivacije i demotivacije, mje\v{s}ovita metoda, suvremena nastava, pou\v{c}avanje engleskog kao stranog jezika}, title = {Izvor i struktura motivacije za pou\v{c}avanje engleskoga kao stranoga jezika}, keyword = {glotodidaktika, teorija motivacije, motivacija nastavnika engleskog jezika, vi\djenje u\v{c}eni\v{c}ke motivacije i demotivacije, mje\v{s}ovita metoda, suvremena nastava, pou\v{c}avanje engleskog kao stranog jezika}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}arac Leki\'{c}, V.}, year = {2019}, pages = {131}, keywords = {glotodidactics, theories of motivation, English language teacher motivation, perception of students' motivation and demotivation : mixed methods, modern teaching, teaching EFL}, title = {ources and structure of motivation for teaching EFL}, keyword = {glotodidactics, theories of motivation, English language teacher motivation, perception of students' motivation and demotivation : mixed methods, modern teaching, teaching EFL}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font