Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Znanje srednjoškolaca o homoseksualnoj orijentaciji i sklonost diskriminaciji homoseksualnih osoba (CROSBI ID 292159)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Huić, Aleksandra ; Matković, Hana Greta Znanje srednjoškolaca o homoseksualnoj orijentaciji i sklonost diskriminaciji homoseksualnih osoba // Kriminologija i socijalna integracija, 28 (2020), 2; 198-235. doi: 10.31299/ksi.28.2.3

Podaci o odgovornosti

Huić, Aleksandra ; Matković, Hana Greta

hrvatski

Znanje srednjoškolaca o homoseksualnoj orijentaciji i sklonost diskriminaciji homoseksualnih osoba

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos među znanjem srednjoškolaca o homoseksualnoj orijentaciji, percepciji zastupljenosti te teme u školi i sklonosti diskriminaciji homoseksualnih osoba. Dodatno nas je zanimalo hoće li postojeće znanje i stupanj sklonosti diskriminaciji igrati ulogu u tome koliko su učenici otvoreni pročitati dodatni edukacijski materijal o homoseksualnosti. Ispitivanje je provedeno online na uzorku od 312 srednjoškolaca. Koristili smo se Skalom znanja o homoseksualnoj orijentaciji i Skalom sklonosti diskriminaciji homoseksualnih osoba, te je s nekoliko pitanja ispitana percepcija zastupljenosti te teme u školi. Na kraju ispitivanja učenici su mogli odabrati žele li pročitati dodatni edukacijski materijal o tome. Pokazalo se da je znanje srednjoškolaca o homoseksualnoj orijentaciji nisko, te da su u vlastito znanje ili prilično nesigurni ili su, pak, presigurni u krive odgovore. Također, učenici izjavljuju da u sklopu obveznoga obrazovnog sustava nemaju često priliku čuti informacije o homoseksualnoj orijentaciji. Nije dobivena značajna povezanost između percepcije veće izloženosti temi i njihova znanja, međutim, učenici koji pohađaju etiku, imaju bolje znanje od učenika koji pohađaju vjeronauk. Povezanost između sklonosti diskriminaciji i njihova znanja pokazala se značajnom, odnosno manje su skloni diskriminirati oni srednjoškolci koji imaju bolje znanje o homoseksualnoj orijentaciji. Učenici s boljim znanjem i koji su manje skloni diskriminirati češće su odabirali pročitati dodatni edukacijski materijal o temi. Takvi rezultati mogli bi nas usmjeriti prema tome što nedostaje obrazovnom sustavu u Hrvatskoj, na koji način možemo povećati znanje o homoseksualnoj orijentaciji te smanjiti sklonost diskriminaciji.

homoseksualna orijentacija ; znanje o homoseksualnoj orijentaciji ; sklonost diskriminaciji ; obrazovne odrednice

U istom broju časopisa objavljena i engleska verzija rada.

engleski

High school students’ knowledge about homosexual orientation and tendency to discriminate against homosexual persons

nije evidentirano

homoseksualna orijentacija ; znanje o homoseksualnoj orijentaciji ; sklonost diskriminaciji ; obrazovne odrednice

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28 (2)

2020.

198-235

objavljeno

1848-7963

1330-2604

10.31299/ksi.28.2.3

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost