Gameifikacija i videoigre u upravljanju ljudskim resursima: prolazna moda ili prilika za bolje mjerenje psiholoških obilježja? (CROSBI ID 700776)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Ružojčić, M. ; Galić, Z. ; Palanović, A.
hrvatski
Gameifikacija i videoigre u upravljanju ljudskim resursima: prolazna moda ili prilika za bolje mjerenje psiholoških obilježja?
Suvremene tehnologije omogućile su brojne inovacije u području upravljanja ljudskim resursima. Jedna od popularnijih primjena modernih tehnologija u ovom kontekstu odnosi se na korištenje videoigara za poboljšavanje postojećih ili razvoj novih mjernih instrumenata za predviđanje i upravljanje radnom uspješnosti. Pri tome se mogu razlikovati dvije metode. Prva je tzv. gameifikacija, odnosno obogaćivanje standardnih mjernih instrumenata elementima igara. Na primjer, moguće je mjernim instrumentima dodati elemente priče kako bi ih se učinilo zanimljivijima ili formirati ljestvicu rezultata kako bi zaposlenici/kandidati mogli pratiti svoj napredak u nekim elementima radne uspješnosti u odnosu na ostale. Druga primjena se odnosi na razvoj videoigara u svrhu mjerenja psiholoških karakteristika (engl. Game-based Assessment) kao što su kognitivne sposobnosti ili osobine ličnosti. S obzirom na njihovu atraktivnost i potencijal da povećaju angažman kandidata/ispitanika te postupak primjene psihologijskih testova učine zabavnijim, obje metode su relativno brzo postale veoma popularne u organizacijskom kontekstu. Međutim, valjanost ovih metoda za mjerenje različitih psiholoških obilježja te njihova korisnost i isplativost povrh „tradicionalnih“ psiholoških mjernih instrumenata rijetko je provjeravana (Landers, 2018). U ovom izlaganju raspravit ćemo za koja psihološka obilježja i u kojim situacijama su gameifikacija i videoigre koristan dodatak i/ili zamjena tradicionalnim instrumentima. Također, opisat ćemo postupke koje je potrebno provesti prilikom razvoja ovih metoda kako bi njihovo korištenje u praktične svrhe bilo opravdano. Svrha izlaganja je potaknuti raspravu među psiholozima koji se bave upravljanjem ljudskim resursima kako bi obećavajući potencijal ovih metoda bio dobro iskorišten i doveo do pozitivnog iskoraka u radnom kontekstu.
gameifikacija ; videoigre ; psihologija rada i organizacijska psihologija
nije evidentirano
engleski
Gameification and video games in human resources management: just a fad or an opportunity for better measurement of psychological characteristics?
nije evidentirano
gameification ; video-games ; work and organizational psychology
nije evidentirano
Podaci o prilogu
147-147.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
27. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa. Psihologija i digitalni svijet - Sažetci priopćenja
Podaci o skupu
27. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa - "Psihologija i digitalni svijet"
predavanje
06.11.2019-09.11.2019
Osijek, Hrvatska