Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Gameifikacija i videoigre u upravljanju ljudskim resursima: prolazna moda ili prilika za bolje mjerenje psiholoških obilježja? (CROSBI ID 700776)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Ružojčić, M. ; Galić, Z. ; Palanović, A. Gameifikacija i videoigre u upravljanju ljudskim resursima: prolazna moda ili prilika za bolje mjerenje psiholoških obilježja? // 27. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa. Psihologija i digitalni svijet - Sažetci priopćenja. 2019. str. 147-147

Podaci o odgovornosti

Ružojčić, M. ; Galić, Z. ; Palanović, A.

hrvatski

Gameifikacija i videoigre u upravljanju ljudskim resursima: prolazna moda ili prilika za bolje mjerenje psiholoških obilježja?

Suvremene tehnologije omogućile su brojne inovacije u području upravljanja ljudskim resursima. Jedna od popularnijih primjena modernih tehnologija u ovom kontekstu odnosi se na korištenje videoigara za poboljšavanje postojećih ili razvoj novih mjernih instrumenata za predviđanje i upravljanje radnom uspješnosti. Pri tome se mogu razlikovati dvije metode. Prva je tzv. gameifikacija, odnosno obogaćivanje standardnih mjernih instrumenata elementima igara. Na primjer, moguće je mjernim instrumentima dodati elemente priče kako bi ih se učinilo zanimljivijima ili formirati ljestvicu rezultata kako bi zaposlenici/kandidati mogli pratiti svoj napredak u nekim elementima radne uspješnosti u odnosu na ostale. Druga primjena se odnosi na razvoj videoigara u svrhu mjerenja psiholoških karakteristika (engl. Game-based Assessment) kao što su kognitivne sposobnosti ili osobine ličnosti. S obzirom na njihovu atraktivnost i potencijal da povećaju angažman kandidata/ispitanika te postupak primjene psihologijskih testova učine zabavnijim, obje metode su relativno brzo postale veoma popularne u organizacijskom kontekstu. Međutim, valjanost ovih metoda za mjerenje različitih psiholoških obilježja te njihova korisnost i isplativost povrh „tradicionalnih“ psiholoških mjernih instrumenata rijetko je provjeravana (Landers, 2018). U ovom izlaganju raspravit ćemo za koja psihološka obilježja i u kojim situacijama su gameifikacija i videoigre koristan dodatak i/ili zamjena tradicionalnim instrumentima. Također, opisat ćemo postupke koje je potrebno provesti prilikom razvoja ovih metoda kako bi njihovo korištenje u praktične svrhe bilo opravdano. Svrha izlaganja je potaknuti raspravu među psiholozima koji se bave upravljanjem ljudskim resursima kako bi obećavajući potencijal ovih metoda bio dobro iskorišten i doveo do pozitivnog iskoraka u radnom kontekstu.

gameifikacija ; videoigre ; psihologija rada i organizacijska psihologija

nije evidentirano

engleski

Gameification and video games in human resources management: just a fad or an opportunity for better measurement of psychological characteristics?

nije evidentirano

gameification ; video-games ; work and organizational psychology

nije evidentirano

Podaci o prilogu

147-147.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

27. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa. Psihologija i digitalni svijet - Sažetci priopćenja

Podaci o skupu

27. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa - "Psihologija i digitalni svijet"

predavanje

06.11.2019-09.11.2019

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija