Pouzdanost i orijentacijske vrijednosti CROFIT testova u razrednoj nastavi (CROSBI ID 292098)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vidranski, Tihomir
hrvatski
Pouzdanost i orijentacijske vrijednosti CROFIT testova u razrednoj nastavi
Cilj ovog rada bio je utvrditi pouzdanost i orijentacijske vrijednosti CROFIT testova u razrednoj nastavi. U istraživanju je sudjelovalo 558 učenika 1., 2., 3. i 4. razreda osnovnih škola od kojih 277 djevojčica i 281 dječak iz gradova koji zastupaju tri hrvatske regije (Zagreb, Osijek, Zadar). Za procjenu kinantropoloških obilježja korištena je metodologija praćenja učenika i učenica od 5. do 8. razreda osnovne škole prema „CROFIT NORME“ (Neljak i sur., 2011). Rezultati ukazuju na visoku pouzdanost i unutarnju konzistentnost u tri ponovljena mjerenja (Cronbachova alpha α od 0, 87 do 0, 99) promatranih testova te se kao takvi preporučuju učiteljima za upotrebu u nastavnom procesu. Prikazane orijentacijske vrijednosti u skladu su s dobnim i spolnim značajkama rasta i razvoja djece s tendencijom prirasta visine i mase tijela, ali još uvijek u skladu s transverzalnim standardima za hrvatsku populaciju djece. Zaključak je da daljnja istraživanja trebaju potvrditi pragmatičnu valjanost prikazanih testova i orijentacijskih normi, a svakako nakon desetogodišnje uporabe s obzirom na trend razvojnih promjena u visini i masi tijela.
antropološka obilježja, mlađa školska dob, nastavne aktivnosti, vrednovanje
nije evidentirano
engleski
Reliability and orientation values of CROFIT tests in classroom teaching
nije evidentirano
anthropological characteristics, younger school age, teaching activities, evaluation
nije evidentirano