Iz kanona u kanon: Laura – Nora ili Hedda? (CROSBI ID 700721)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Čale Feldman, Lada
hrvatski
Iz kanona u kanon: Laura – Nora ili Hedda?
O ulozi što su je Ibsen i Strindberg imali za Krležin opus ne može biti dvojbe, već zbog samih Krležinih znanih očitovanja. Nitko se međutim još nije posvetio temeljitijoj komparativnoj analizi odnosa „nordijskih dijaloga“ i tročinke U Agoniji, unatoč frapantnim strukturnim podudarnostima s Ibsenovom Lutkinom kućom i Heddom Gabler. Dva su se komada u Krležinoj optici mogla sretno sjediniti jer se potonji može pročitati kao parodijska inačica brojnih konstelacija prvog, pa u tom, parodijskom duhu valja razmotriti i kako se prema njima odnosi U agoniji, drama koja je, kao i njezina glavna junakinja, na tome temelju sagradila i vlastiti kanonski status, i to kako u kritici, tako i u glumačkoj izvedbi. Korelacije s dvama Ibsenovim svjetovima na vidjelo će iznijeti problematiku rada, roda, rase i klase te osvijetliti udio što ga fenomen novca ima u formaciji „psihologije“, jezika i dramaturške logike Krležina komada.
Ibsen ; Nora Helmer ; Hedda Gabler ; Krleža ; Laura Lenbach ; Simmel
nije evidentirano
engleski
From canon to canon: Laura - Nora or Hedda?
nije evidentirano
Ibsen ; Nora Helmer ; Hedda Gabler ; Krleža ; Laura Lenbach ; Simmel
nije evidentirano
Podaci o prilogu
165-179.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Komparativna povijest hrvatske književnosti : Zbornik radova sa XX. međunarodnoga znanstvenog skupa održanog od 28. do 29. rujna 2017. godine u Splitu. Književni kanon
Pavlović, Cvijeta ; Glumičić-Bužančić Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea
Split : Zagreb: Književni krug ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta
978-953-163-472-4
Podaci o skupu
Nepoznat skup
pozvano predavanje
29.02.1904-29.02.2096