Usvajanje glagola sa se u hrvatskome jeziku u ranoj dječjoj dobi (CROSBI ID 69029)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Korajac, Aida
hrvatski
Usvajanje glagola sa se u hrvatskome jeziku u ranoj dječjoj dobi
U radu je predstavljeno istraživanje razvoja usvajanja glagola sa se kod djeteta koje usvaja hrvatski kao materinski jezik. Istraživanje se temelji na analizi prijepisa govora iz baze podataka CHILDES (Child Language Data Exchange system). Uporišnu teorijsku podlogu pritom čini uporabno utemeljena teorija usvajanja jezika (engl. usage-based theory) (Tomasello 2000, 2006, 2007 ; Lieven i Tomasello 2008) odnosno kognitivnolingvistički model ovladavanja jezikom kojim se, za razliku od generativističkoga stava, zastupa mišljenje da se jezik ovladava uporabom. Među čimbenicima koji utječu na usvajanje jezika čestoća uporabe jezične jedinice važna je jer utječe na njezino pohranjivanje kao konvencionalne jezične jedinice koja time postaje usađena (Langacker 1987: 59–69 ; Croft i Cruse 2004: 292). S obzirom na teorijski model pretpostavka je da će dijete najranije usvojiti one glagole sa se kojima je najčešće izloženo. Osnovni je cilj istraživanja utvrditi utječe li čestoća izloženosti jezičnoj jedinici na njezino usvajanje te koje će glagole sa se dijete najranije usvojiti.
hrvatski jezik, glagoli sa se, dječji govor, uporabno utemeljena teorija usvajanja jezika
nije evidentirano
engleski
Acquisition of se-verbs in Croatian language from early childhood
nije evidentirano
Croatian language, se-verbs, childes speech, usage-based theory
nije evidentirano
Podaci o prilogu
245-267.
objavljeno
Podaci o knjizi
HINIZ - hrvatski inojezični / Croatian L2
Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko
Zagreb : Klagenfurt: Hrvatsko filološko društvo ; Alpen-Adria-Universität Klagenfurt
2020.
978-953-296-189-8