Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Usvajanje glagola sa se u hrvatskome jeziku u ranoj dječjoj dobi (CROSBI ID 69029)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Korajac, Aida Usvajanje glagola sa se u hrvatskome jeziku u ranoj dječjoj dobi // HINIZ - hrvatski inojezični / Croatian L2 / Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko (ur.). Zagreb : Klagenfurt: Hrvatsko filološko društvo ; Alpen-Adria-Universität Klagenfurt, 2020. str. 245-267

Podaci o odgovornosti

Korajac, Aida

hrvatski

Usvajanje glagola sa se u hrvatskome jeziku u ranoj dječjoj dobi

U radu je predstavljeno istraživanje razvoja usvajanja glagola sa se kod djeteta koje usvaja hrvatski kao materinski jezik. Istraživanje se temelji na analizi prijepisa govora iz baze podataka CHILDES (Child Language Data Exchange system). Uporišnu teorijsku podlogu pritom čini uporabno utemeljena teorija usvajanja jezika (engl. usage-based theory) (Tomasello 2000, 2006, 2007 ; Lieven i Tomasello 2008) odnosno kognitivnolingvistički model ovladavanja jezikom kojim se, za razliku od generativističkoga stava, zastupa mišljenje da se jezik ovladava uporabom. Među čimbenicima koji utječu na usvajanje jezika čestoća uporabe jezične jedinice važna je jer utječe na njezino pohranjivanje kao konvencionalne jezične jedinice koja time postaje usađena (Langacker 1987: 59–69 ; Croft i Cruse 2004: 292). S obzirom na teorijski model pretpostavka je da će dijete najranije usvojiti one glagole sa se kojima je najčešće izloženo. Osnovni je cilj istraživanja utvrditi utječe li čestoća izloženosti jezičnoj jedinici na njezino usvajanje te koje će glagole sa se dijete najranije usvojiti.

hrvatski jezik, glagoli sa se, dječji govor, uporabno utemeljena teorija usvajanja jezika

nije evidentirano

engleski

Acquisition of se-verbs in Croatian language from early childhood

nije evidentirano

Croatian language, se-verbs, childes speech, usage-based theory

nije evidentirano

Podaci o prilogu

245-267.

objavljeno

Podaci o knjizi

HINIZ - hrvatski inojezični / Croatian L2

Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko

Zagreb : Klagenfurt: Hrvatsko filološko društvo ; Alpen-Adria-Universität Klagenfurt

2020.

978-953-296-189-8

Povezanost rada

Filologija