Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Digitalizacija u trgovini i njen utjecaj na promjenu radnih mjesta s motrišta menadžera i radnika (CROSBI ID 291987)

Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija

Knežević, Blaženka Digitalizacija u trgovini i njen utjecaj na promjenu radnih mjesta s motrišta menadžera i radnika // Suvremena trgovina (Zagreb), 45 (2020), 6; 20-26

Podaci o odgovornosti

Knežević, Blaženka

hrvatski

Digitalizacija u trgovini i njen utjecaj na promjenu radnih mjesta s motrišta menadžera i radnika

Digitalizacija i digitalna transformacija pa čak i pojam digitalne revolucije u suvremenoj poslovnoj literaturi u posljednje vrijeme su izuzetno učestali. Digitalizacija je pojam koji koristimo kada opisujemo pretvaranje svega u digitalni oblik i to u svakom trenutku i na bilo kojem mjestu. Pojmom digitalne transformacije opisuje se intenzivna primjena digitalnih tehnologija kojom se značajno mijenjaju postojeći poslovni procesi i poslovni modeli u svrhu ostvarenja veće vrijednosti za potrošača te veće konkurentske sposobnosti poduzeća. Digitalna revolucija je pojam kojim se naglašava kako su promjene koje nastaju kao posljedica intenzivne uporabe digitalnih tehnologija u svakodnevnom životu i poslovanju, korjenite te nepovratno i ekstremno brzo, suštinski mijenjaju način na koji djeluju pojedinci, organizacije i društvo u cjelini. Neki autori umjesto pojma digitalna revolucija radije koriste pojam digitalna evolucija jer se u nekim sferama djelovanja digitalizacija nije novost, već nešto sa čime se u intenzivnom obliku susrećemo više od pola stoljeća. Takva djelatnost je i trgovina koja automatizaciju poslovanja, informatizaciju te digitalizaciju provodi otkad se pojavilo prvo elektroničko računalo. Zapravo, automatizacija trgovinskog poslovanja krenula je i davno prije uporabom mehaničkih sredstava za računanje, obradu podataka i izdavanje računa potrošačima, no o toj temi više nekom drugom zgodom. Kako bi se objasnio intenzitet i vrsta promjena koja se u najnovije vrijeme događa u trgovini na malo po pitanju digitalizacije, provedeno je veliko primarno istraživanje koje je uključivalo dva empirijska istraživanja, jedno na uzorku menadžera velikih trgovinskih poduzeća, a drugo na uzorku radnika u velikim trgovinskim poduzećima. Istraživanje je imalo potporu zaklade Friedrich Ebert Stiftung i Sindikata trgovine Hrvatske, pa su rezultati istraživanja javno dostupni u studiji Knežević, B. & Butković, H. „Digitalizacija u trgovini – Utjecaj na promjenu radnih mjesta u Hrvatskoj“ (siječanj 2020.), na službenim stranicama zaklade Friedrich Ebert Stiftung. U ovome članku ćemo se kratko osvrnuti samo na neke od nalaza iz provedenog primarnog istraživanja.

trgovina, digitalizacija, radna mjesta

nije evidentirano

engleski

Digitization in trade and its impact on job change from the point of view of managers and workers

nije evidentirano

trade, digitalization, workplaces

nije evidentirano

Podaci o izdanju

45 (6)

2020.

20-26

objavljeno

1330-0180

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice