Informacijska pismenost u obrazovnom sustavu: pregled istraživanja (CROSBI ID 440039)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Juras, Filip
Juric, Mate
hrvatski
Informacijska pismenost u obrazovnom sustavu: pregled istraživanja
Informacijska pismenost je u današnje vrijeme mnogo više od samog pristupa informaciji i pretraživanja po Webu, ona također mora uključivati i kritičko promišljanje. U radu se donosi pregled relevantnih istraživanja o informacijskoj pismenosti u obrazovnom sustavu. Uz sama istraživanja također se navode primjeri dobre prakse podučavanja informacijske pismenosti. Cilj rada je prikazati istraživanja koja se bave inplementacijom koncepta informacijske pismenosti u nastavne programe i procese unutar obrazovnih ustanova Prvi dio rada pojašnjava pojam informacijske pismenosti te donosi teorijske okvire koncepta kroz relevantne modele koji su usko povezani s obrazovanjem. Drugi dio rada se odnosi na pregled domaćih i stranih istraživanja kroz tri razine obrazovanja. Primarna, sekundarna i akademska razina pokazuju različite potrebe i načine podučavanja informacijske pismenosti. Osim samih učenika i studenata, pregled istraživanja je obuhvatio možda i najvažnije sudionike tog procesa a to su knjižničari. Rezultati istraživanja upućuju na izvjestan nedostatak vještina i znanja o pravilnom postavljanju upita pretraživanja, prepoznavanju točnih od netočnih informacija, interpretiranje rezultata, te u skladu s etikom njihovo predstavljanje. Dosadašnja iskustva govore o pojedinačnim aktivnostima održavanja izbornih kolegija, modula unutar obveznih kolegija, radionica, različitih programa i projekata. Knjižničari u suradnji s nastavnicima trebaju kreirati modele informacijskog opismenjavanja te postati važna karika u informacijskom opismenjavanju.
informacijska pismenost, modeli, obrazovni sustav, istraživanja
nije evidentirano
engleski
Information literacy in the education system: research overview
nije evidentirano
information literacy, models, education system, research
nije evidentirano
Podaci o izdanju
30
25.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Odjel za informacijske znanosti
Zadar