Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

"Riđokosi Mesije" u svjetlu moderne poeme - žanrovski okvir i dikurzivne mogućnosti (CROSBI ID 700700)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jurić, Slaven "Riđokosi Mesije" u svjetlu moderne poeme - žanrovski okvir i dikurzivne mogućnosti // Ja kao svoja slika : diskurzivnost i koncepti autorstva Tina Ujevića : zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa Kanon, zajednica i pamćenje u novijoj hrvatskoj književnosti : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 16. i 17. studeni 2017 / Marina Protrka Štimec, Anera Ryznar (ur.). Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada, Zavod za znanost o književnosti Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 153-169

Podaci o odgovornosti

Jurić, Slaven

hrvatski

"Riđokosi Mesije" u svjetlu moderne poeme - žanrovski okvir i dikurzivne mogućnosti

Tekst Riđokosi mesije izdvaja se u pjesničkom opusu Tina Ujevića i po svome natprosječnom opsegu i po narativnom okviru, odnosno uvođenju kazivača koji posreduje uvođenje ostalih glasova - govornih instanci u pojedinim segmentima te višedijelne, polifone kompozicije. Upada u oči i činjenica da je između prvoga objavljivanja teksta (Vijenac, 1926) i redigirane verzije u zbirci Žedan kamen na studencu prošlo gotovo trideset godina, premda je Ujević u međuvremenu objavio dvije zbirke. Analiza teksta stoga će se odvijati u nekoliko pravaca: pokušat će se odgovoriti na pitanje o žanrovskom karakteru kompozicije, razlozima takva odabira, retoričkim registrima i diskurzivnim praksama koje upošljava te ustanoviti veza između žanrovskoga okvira i utopijskih i distopijskih sadržaja koji obilježavaju misaone koncepte izložene u pojedinim dijelovima. Iako je 1926. tekst nosio podnaslov Nadrealistički i supernaturalistički film od 300 zrnaca, što pretpostavlja odmak od racionalističke poetike i napuštanje bilo kakve logičke koherencije u izrazu nastojat će se ukazati na tijesnu vezu između toga teksta i niza duljih refleksivnih pjesama koje će obilježiti sljedeću fazu Ujevićeva stvaralaštva i uglavnom biti objavljene u Ojađenom zvonu iz 1933. Zbog toga će se pokušati odgovoriti i na pitanje o izostanku Riđokosih mesija iz četvrte zbirke, odnosno razlozima uvrštavanja u posljednju zbirku.

poema ; modernizam ; pripovijedanje ; stih ; višeglasje ; interpretacija

nije evidentirano

engleski

"Riđokosi Mesije" in the Light of Modern Epic Poetry - Generic framework and Discursive Possibilities

nije evidentirano

epic poem ; modernism ; narration ; verse ; polyphony ; interpretation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

153-169.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Ja kao svoja slika : diskurzivnost i koncepti autorstva Tina Ujevića : zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa Kanon, zajednica i pamćenje u novijoj hrvatskoj književnosti : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 16. i 17. studeni 2017

Marina Protrka Štimec, Anera Ryznar

Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada, Zavod za znanost o književnosti Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

978-953-169-401-8

Podaci o skupu

Nepoznat skup

pozvano predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija