Čitalačke navike djece u osnovnoj školi s obzirom na ponudu i dostupnost knjiga iz knjižnica (CROSBI ID 440026)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Lovrić, Jozo
Juric, Mate
hrvatski
Čitalačke navike djece u osnovnoj školi s obzirom na ponudu i dostupnost knjiga iz knjižnica
Doprinos knjižnica na razvoj navika čitanja kod djece ali i odraslih je značajan. Knjižnice ponudom i različitim aktivnostima mogu doprinijeti promjeni percepcije i stava prema čitanju. Upravo je utjecaj knjižnica na navike čitanja problematika rada. Cilj je bio istražiti da li i koliko knjižnice mogu doprinijeti razvoju i upravljanju navikama čitanja kod djece. Osim što knjižnice svojim aktivnostima doprinose promjeni navika čitanja i odnosa prema knjizi one doprinose i promjeni stavova, načina informiranja, komunikacije i odnosa prema različitim problemima kod djece i odraslih. Upravo je doprinos knjižnica istražen anketiranjem osnovnoškolaca o navikama čitanja i stavova te percepcija prema knjižnici. Istraživanje je provedeno na području grada Splita i okolice. Mogućnost utjecaja knjižnica odražava ulogu i snagu djelovanja knjižnica ne samo u doprinosu ostvarenju ciljeva obrazovnog sustava već i određene kulture i razine pismenosti društva u različitim područjima. Rezultati su ukazali na smanjenu naviku čitanja lektira ali i čitanja u slobodno vrijeme što je djelomice posljedica niske uključenosti u aktivnosti knjižnice i učlanjenosti. Na knjižnicama je da u suradnji s nadležnim institucijama te ostalim ustanovama ojačaju svoju ulogu i doprinos ostvarenju ciljeva ne samo vezanih uz čitanje i knjigu već i razvoja društva znanja. Programi koje trebaju razvijati jesu oni koji omogućuju interakciju i participaciju ali i komunikaciju korisnika.
dostupnost knjiga ; čitateljske navike ; školska knjižnica ; djeca
nije evidentirano
engleski
Reading habits of children in elementary school with regard to the offer and avaliability of books from the library
nije evidentirano
book availability, reading habits ; school library ; children
nije evidentirano
Podaci o izdanju
52
16.07.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Odjel za informacijske znanosti
Zadar