Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Od vizualne kulture do vizualne pismenosti – vizualnost u medijima i etička odgovornost medijskih publika u digitalnom dobu (CROSBI ID 291954)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Osmančević, Leali Od vizualne kulture do vizualne pismenosti – vizualnost u medijima i etička odgovornost medijskih publika u digitalnom dobu // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, XIX. (2021), 1; 183-193. doi: 10.31192

Podaci o odgovornosti

Osmančević, Leali

hrvatski

Od vizualne kulture do vizualne pismenosti – vizualnost u medijima i etička odgovornost medijskih publika u digitalnom dobu

Vizualnost je u digitalnom dobu jedno od glavnih obilježja slanja poruka od pošiljatelja do primatelja informacije i vizualnog sadržaja. Stoga, i sam vizualni medijski narativ aktualna je tema u digitalnom dobu, zbog svoje brzine prijenosa, naklonjenosti čovjeka vizualnim sadržajima te percepcije društvene stvarnosti temeljene na vizualnosti. Slijedom toga, nameće se pitanje uloge i važnosti etike u vizualnoj eri masovnog odašiljanja informacija, kao i razvoja vizualne pismenosti medijskih publika. Zbog različitih interesa, medijske publike, radi što odgovornijeg pristupa razumijevanju vizualnih medijskih sadržaja, potaknute su da razvijaju sposobnost vizualnog opismenjivanja, uz srodnu medijsko-informacijsku pismenost (eng. MIL). U radu će biti pojašnjeni temeljni pojmovi vizualne kulture, vizualnih medija i vizualnog framinga, kao i uloga medijskih publika u razumijevanju i razlikovanju medijskog prikaza društvene stvarnosti od strane medijski konstruirane stvarnosti. Propitivat će se i važnost integriranja etike u proces odašiljanja, primanja vizualnih medijskih sadržaja koji, uz pomoć različitih sastavnica, pridonose jačanju odgovornosti i napretku društva.

etika, medijske publike, vizualna kultura, vizualni narativ, vizualna pismenost

nije evidentirano

engleski

From Visual Culture to Visual Literacy – Visuality in the Media and Ethical Responsibility of Media Audiences in the Digital Age

nije evidentirano

ethics, media audiences, visual culture, visual literacy, visual narrative

nije evidentirano

Podaci o izdanju

XIX. (1)

2021.

183-193

objavljeno

1334-2312

1848-8676

10.31192

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti

Poveznice
Indeksiranost