Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Koristimo li uistinu sve potencijale u radu s darovitim učenicima? – rezultati istraživanja u hrvatskim osnovnim školama (CROSBI ID 700669)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija

Antulić Majcen, Sandra ; Ćurković, Natalija ; Bukvić, Snježana Koristimo li uistinu sve potencijale u radu s darovitim učenicima? – rezultati istraživanja u hrvatskim osnovnim školama // Izazovi u radu s darovitom djecom i mladima Split, Hrvatska, 04.04.2019-06.04.2019

Podaci o odgovornosti

Antulić Majcen, Sandra ; Ćurković, Natalija ; Bukvić, Snježana

hrvatski

Koristimo li uistinu sve potencijale u radu s darovitim učenicima? – rezultati istraživanja u hrvatskim osnovnim školama

Daroviti učenici često u školskome okružju ne pokazuju onu razinu uspješnosti koja se od njih očekuje s obzirom na njihove visoke sposobnosti. Do neuspjeha u razvijanju darovitosti najčešće dolazi zbog neprimjećivanja znakova sposobnosti, ali i zbog nemogućnosti okoline da osigura dovoljno poticajno i podržavajuće okruženje u kojem će svaki pojedinac ostvariti svoje potencijale. Kao polazište razvoja sustavnog pristupa prepoznavanju darovitosti i s ciljem utvrđivanja trenutne prakse u hrvatskim osnovnim školama Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja u suradnji sa stručnjacima iz područja razvio je anketni upitnik kojim je ispitano trenutno stanje skrbi o darovitim i talentiranim učenicima te problemi i potrebe rada s darovitim učenicima u hrvatskim osnovnim školama. Provedeno istraživanje dio je projekta Izrada i primjena instrumenata za identifikaciju darovitosti u području matematike čiji je cilj izrada instrumentarija s nacionalnim standardima koji će biti dostupan svim osnovnim školama za potrebe identifikacije darovitih učenika u području matematike. Cilj je ovoga rada, temeljem prikupljenih podataka, analizirati trenutno stanje vezano uz prepoznavanje i rad s darovitim učenicima u hrvatskim osnovnim školama te prepoznati ciljane elemente sustava koje je potrebno osnažiti kako bi se osiguralo podržavajuće i poticajno okruženje za sve darovite i potencijalno darovite učenike ali i za njihove učitelje, stručne suradnike i ostale ključne dionike. Rezultati provedenog istraživanja ukazuju na nejednaku i nedostatnu zastupljenost instrumenata za identifikaciju darovitosti, sredstava i dodatne opreme za rad s darovitim učenicima kao i na nejednaka razina stručnih kompetencija za prepoznavanje i rad s darovitim učenicima. U navedeno, analizirani su podaci o identifikaciji i radu s darovitim učenicima iz specifičnog područja – područja matematike, pri čemu je također uočena razlika u pristupu prepoznavanju kao i u radu s darovitim učenicima. Rezultati ukazuju na potrebu za sustavnim pristupom identifikaciji i radu s darovitim učenicima kao i na potrebu škola za formalnim i neformalnim oblicima podrške u ovome području. Provedene analize i dobiveni rezulatati polazište su za razvoj sustavnog pristupa prepoznavanju darovitosti ali i dodatnih mehanizama podrške radu s darovitim i potencijalno darovitim učenicima u hrvatskim osnovnim školama.

prepoznavanje ; daroviti ; potencijalno daroviti ; osnovne škole

nije evidentirano

engleski

Do we really use all the resources in working with gifted students? - Research results obtained in Croatian primary schools

nije evidentirano

identification ; gifted students ; potentially gifted students ; primary schools

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Izazovi u radu s darovitom djecom i mladima

pozvano predavanje

04.04.2019-06.04.2019

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija