Konceptualni okvir i razvoj instrumenta za identifikaciju darovitih desetogodišnjaka u području matematike (CROSBI ID 700663)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Ćurković, Natalija ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Kozina, Mihael
hrvatski
Konceptualni okvir i razvoj instrumenta za identifikaciju darovitih desetogodišnjaka u području matematike
Radu s darovitim učenicima u području matematike u Republici Hrvatskoj dosad nije bilo posvećeno dovoljno pažnje. Pojedine osnovne škole i njihovi osnivači prepoznali su ovaj problem te su započeli s različitim oblicima poticanja darovitih učenika, međutim uočen je problem nedostupnosti instrumenata za identifikaciju darovitih. Stoga je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja započeo s projektom „Izrada i primjena instrumenata za identifikaciju darovitosti u području Matematike“. Ova je aktivnost u skladu sa Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije u kojoj stoji: „U skrbi za darovite ključnu ulogu ima upravo obrazovni sustav, jer jedino on omogućuje sustavnu ranu identifikaciju i podršku razvoju darovitih.“ Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja je s aktivnostima vezanim za ovaj projekt započeo u srpnju 2018. godine kada je imenovana stručna radna skupina koja broji deset osoba. U skupini su stručnjaci iz područja psihologije, pedagogije, matematike i razredne nastave, a koji imaju iskustva u radu s darovitim učenicima te dobro poznaju koncepte u području darovitosti. Skupina je zajednički izradila konceptualni okvir koji svoje uporište ima u Renzullijevoj Troprstenastoj teoriji darovitosti. Unutar konceptualnog okvira definirana su ključna područja: teorije darovitosti, matematička darovitost, instrumenti za utvrđivanje darovitosti, ciljne skupine važne pri identifikaciji darovitosti te zakonski okvir i praksa rada s darovitim učenicima u hrvatskom obrazovnom sustavu. Nakon izrade konceptualnog okvira, skupina je odredila koji će se sve instrumenti izraditi u svrhu operacionalizacije navedenih koncepata kao i ciljne skupine na kojima će oni biti primijenjeni. To su upitnici za učenike, roditelje i učitelje. Za svaki od upitnika izrađen je nacrt u kojem je određeno u kojim će se omjerima ispitivati pojedini koncepti. Osim upitnika, učenici će pisati i ispit za koji je također izrađen nacrt, a temelji se na tri glavne domene: matematičko rezoniranje, matematička kreativnost i matematička znanja. Definiran je reprezentativni uzorak hrvatskih učenika četvrtih razreda osnovnih škola i to tako da se prilikom uzorkovanja vodilo računa o regionalnoj zastupljenosti te varijablama matična-područna škola i urbano-ruralno. Uzorak broji oko 2000 učenika. Na tom će uzorku biti provedeno ispitivanje koje bi trebalo rezultirati izradom nacionalnih standarda u području matematičke darovitosti kod desetogodišnjaka. Cjelokupni korišteni instrumentarij zajedno s pripadajućim standardima i uputama za korištenje bit će dostupan svim osnovnim školama u Republici Hrvatskoj
prepoznavanje, daroviti, matematika, teorije darovitosti, osnovne škole
nije evidentirano
engleski
Conceptual framework and development of an instrument for the identification of gifted ten- year-olds in the field of mathematics
nije evidentirano
identification ; gifted students ; Mathematics ; theories of giftedness ; primary schools
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Izazovi u radu s darovitom djecom i mladima
pozvano predavanje
04.04.2019-06.04.2019
Split, Hrvatska