Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ispitivanje povezanosti ispita državne mature i nastave Biologije i Kemije. Analiza provedenih fokusnih grupa sa srednjoškolskim nastavnicima (CROSBI ID 20228)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena) | domaća recenzija

Ćurković, Natalija ; Marković, Nenad Ispitivanje povezanosti ispita državne mature i nastave Biologije i Kemije. Analiza provedenih fokusnih grupa sa srednjoškolskim nastavnicima. Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2018

Podaci o odgovornosti

Ćurković, Natalija ; Marković, Nenad

hrvatski

Ispitivanje povezanosti ispita državne mature i nastave Biologije i Kemije. Analiza provedenih fokusnih grupa sa srednjoškolskim nastavnicima

Biologija i Kemija su izborni predmeti državne mature i ispiti iz tih predmeta imaju isključivo selekcijsku funkciju, a to je upis na visoka učilišta. Jedan je od ciljeva državne mature poboljšanje kvalitete učenja i razvoj sustava vanjskoga vrednovanja obrazovnih procesa i ishoda kako bi se povećala kvaliteta obrazovnoga sustava u Republici Hrvatskoj. Iz toga cilja proizlazi i glavni cilj ovoga istraživanja, a to je utvrđivanje povezanosti ispita državne mature i nastave Biologije i Kemije. Metoda korištena u ovome istraživanju jest metoda fokusne grupe koja uključuje grupnu raspravu o zadanoj temi. Provedene su po četiri fokusne grupe sa srednjoškolskim nastavnicima za oba predmeta. Ukupno je u istraživanju sudjelovalo 74 nastavnika, odnosno u svakoj je fokusnoj grupi bilo od osam do jedanaest sudionika. Provođenje fokusnih grupa s nastavnicima Biologije i Kemije bilo je vrlo korisno te rezultati pružaju obilje informacija važnih za razumijevanje odnosa državne mature i nastavnoga procesa. Iako je generalizacija zaključaka ograničena zbog prigodnoga i relativno maloga uzorka, informacije dobivene fokusnim grupama daju jasne naznake u kojemu smjeru obrazovna politika treba djelovati.

državna matura, nastavnici, fokusne grupe, povratni utjecaj

nije evidentirano

engleski

Relationship between the State Matura exams and the teaching of Biology and Chemistry. Analysis of focus groups with high-school teachers

nije evidentirano

State Matura, teachers, focus groups, wash-back effect

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja

2018.

978-953-7556-66-2

46

objavljeno

Povezanost rada

Biologija, Kemija, Obrazovne znanosti, Psihologija