Motivacijske strategije u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika (CROSBI ID 68999)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Salak, Tanja ; Ordulj, Antonia
hrvatski
Motivacijske strategije u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika
Motivacijske su strategije sve radnje koje nastavnik poduzima radi motiviranja učenika. Istraživanja (Dörnyei i Csizér 1998 ; Cheng i Dörnyei 2007) su potvrdila učinkovitost motivacijskih strategija. Nastavnikovo se ponašanje smatra najvažnijim motivacijskim alatom u razredu te je upravo zato važan nastavnikov entuzijazam, predanost nastavi i dobri odnosi s učenicima. Uz nastavnika jedan je od najvažnijih motivacijskih čimbenika ugodno ozračje u razredu. Budući da nema radova o motivacijskim strategijama u hrvatskom kao inom jeziku (HIJ), cilj je ovoga istraživanja ispitati učestalost uporabe motivacijskih strategija u nastavi HIJ-a. U istraživanju je sudjelovalo sedamnaest lektora HIJ-a koji su popunjavali upitnik Chenga i Dörnyeija (2007). Rezultati ukazuju da se lektori HIJ-a, prema vlastitoj procjeni, najčešće koriste motivacijskim strategijama kojima potiču i prepoznaju trud učenika, a posebno obraćaju pozornost na vlastito ponašanje (služe kao model učenicima) te stvaraju lijep ugođaj u razredu. Najrjeđe se koriste motivacijskim strategijama kojima se potiče autonomija učenika te strategijama kojima se potiče stvaranje pravila grupe ili kao preduvjet zahtijevaju dobro poznavanje jezika.
motivacija, motivacijske strategije, ovladavanje inim jezikom, hrvatski kao ini jezik, čestota
nije evidentirano
engleski
Motivational strategies in teaching Croatian as a foreign language
nije evidentirano
motivation, motivational strategies, second language acquisition, Croatian as a foreign language, frequency
nije evidentirano
Podaci o prilogu
91-109.
objavljeno
Podaci o knjizi
HINIZ – HRVATSKI INOJEZIČNI
Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko
Zagreb : Klagenfurt: Hrvatsko filološko društvo ; Institut für Slawistik der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt
2020.
978-953-296-189-8