Supostavna analiza ovladanosti razrednim jezikom studenata i nastavnika engleskoga i njemačkoga kao inoga jezika (CROSBI ID 700645)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Landsman Vinković, Mirela ; Lütze-Miculinić, Marija
hrvatski
Supostavna analiza ovladanosti razrednim jezikom studenata i nastavnika engleskoga i njemačkoga kao inoga jezika
U izlaganju se predstavljaju i supostavno analiziraju dva istraživanja provedena među nastavnicima pripravnicima i nastavnicima s višegodišnjim iskustvom njemačkoga odnosno engleskoga kao inoga jezika te studentima završne godine nastavničkoga smjera studija germanistike odnosno anglistike na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Cilj je istraživanja utvrditi njihovu jezičnu kompetenciju s težištem na razini poznavanja razrednoga jezika. Riječ je o posebnom varijetetu standardnoga jezika koji se rabi u razrednim situacijama – bilo primarnima, usmjerenim na ostvarenje nastavnih ciljeva, bilo sekundarnima, koje obuhvaćaju ukupan razredni diskurs (vidi Ehlich i Rehbein 1983). O suvremenosti i važnosti teme za obrazovanje nastavnika svjedoče brojni strani i domaći recentni radovi i istraživanja na temu razrednoga jezika (usporedi primjerice Patekar (2017) i Deters-Philipp (2018) za engleski i Truck-Biljan (2018) za njemački razredni jezik). Istraživanje poznavanja engleskoga razrednoga jezika nadovezuje se na istovjetno istraživanje poznavanja njemačkoga razrednoga jezika kojega su rezultati predstavljeni na 31. međunarodnom znanstvenom skupu Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku, održanom u svibnju 2017. godine u Rijeci. Oba se istraživanja oslanjaju na isti instrument: upitnik i dijagnostički test provjere leksičkih, gramatičkih i pragmatičkih sastavnica razrednoga jezika. U oba su istraživanja ispitanici neizvorni govornici njemačkoga odnosno engleskoga jezika kojima je hrvatski materinski jezik, dok su iz istraživanja isključeni izvorni govornici engleskoga odnosno njemačkoga jezika jer se smatra se da su ti ispitanici bili neinstitucionalizirano izloženi stjecanju razrednoga jezika u prirodnom okruženju. Supostavna je analiza dvaju istraživanja dovela do sljedećih rezultata: 1. suprotno očekivanjima, uključivanje istoga instrumenta za jezične parove hrvatski-njemački i hrvatski- engleski pokazalo se korisnim, 2. utvrđena je razina poznavanja razrednoga jezika za njemački i engleski jezik, 3. utvrđena su specifična gramatička, terminološka i pragmatička područja razrednoga jezika koja studentima i nastavnicima njemačkoga i engleskoga jezika predstavljaju poteškoće. Rezultati istraživanja pružaju informaciju o jezično-pragmatičkim sadržajima kojima u izobrazbi budućih nastavnika njemačkoga i engleskoga jezika valja posvetiti posebnu pozornost u vidu izrade prikladnih studijskih programa i nastavnih materijala.
njemački razredni jezik ; engleski razredni jezik ; jezična kompetencija nastavnika i studenata
nije evidentirano
engleski
Contrastive Analysis of Mastering Classroom Language by Students and Teachers of English and German as a Foreign Language
nije evidentirano
Classroom English ; Classroom German ; Language Skills of Teachers and Students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
55-55.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Jezično i izvanjezično u međudjelovanju. Knjiga sažetaka / Linguistic and Extralinguistic in Interaction. Book of Abstracts
Nigoević, Magdalena ; Matešić, Mihaela
Split : Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
978-953-352-048-3
Podaci o skupu
XXXIV. međunarodni znanstveni skup HDPL-a: Jezično i izvanjezično u međudjelovanju
predavanje
24.09.2020-26.09.2020
Split, Hrvatska