Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Filozofija glume i njezine granice: "Kriza općenito i kriza u životu glumice Sorena Kierkegaarda" (CROSBI ID 700627)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Čale Feldman, Lada Filozofija glume i njezine granice: "Kriza općenito i kriza u životu glumice Sorena Kierkegaarda" // Metafilozofija i pitanja znanstvene metodologije : radovi Petog okruglog stola Odsjeka za filozofiju 2019. / Mikulić Borislav ; Žitko, Mislav (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 245-274

Podaci o odgovornosti

Čale Feldman, Lada

hrvatski

Filozofija glume i njezine granice: "Kriza općenito i kriza u životu glumice Sorena Kierkegaarda"

Fenomen glume zbog svoje je korijenske upletenosti u fundamentalna pitanja estetike i filozofske antropologije ostao trajnim suputnikom bogate tradicije koja vodi od Platona do danas, kada se filozofija kazališta/izvedbe pokušava i infrastrukturno legitimirati - kroz studijske grupe, časopise, knjige i internetske forume - kao zasebna grana na susretištima filozofskog i teatrološkog (usp. Hamilton, 2007, Woodruff, 2008, Zamir 2015, Stern, 2017) odnosno izvedbenostudijskog interesa (usp. Cull i Lagaay, 2014. kao ogledni zbornik za čitav niz kasnijih publikacija pod nazivnikom „izvedbene filozofije“). I dok se u slučaju tradicije filozofije kazališta razgraničenje njezinih „metoda“ s jedne i teatrologije s druge strane još donekle i dade nazreti – imajući na umu razmjerno pragmatičku orijentaciju koja je potonjom od začetaka dominirala, suzujući istraživački fokus na konkretnije produkcijske, žanrovske, poetičke i kulturno-političke uvjete glumačke prakse – i filozofija izvedbe i izvedbeni studiji pokazat će se ambicioznijima u namjeri da zamijene mjesta i zamute granice svojih kompetencija, a tako i granice između mišljenja i izvedbe. Nakon što se kratko osvrnem na spomenuta re- aktualizirana pitanja granica „metode“, vratit ću se svojem trajnom interesu za drugu, unutrašnju granicu opisanog pod-disciplinarnog pothvata: problemu spolne razlike, odnosno osobi – i pojmu – glumice (usp. Čale Feldman, 2001 i 2005). Stoga se u središnjem dijelu izlaganja podsjeća na Kierkegaardov kratki esej „Kriza općenito i kriza u životu glumice“ kao na bizarnu iznimku među klasicima filozofije glume koju suvremeni prilozi i interpretacijski povrati predšasnicima uglavnom mimoilaze, unatoč tome što rabi argumentacijske procedure i ističe aspekte glume koji upravo danas stječu i filozofski i istraživački dignitet. Štoviše, višestruko prekršivši naslijeđene i njemu suvremene protokole filozofske refleksije o glumačkoj umjetnosti, filozof je tim esejom ispisao poglavlje koje je jednako nepravedno zanemareno i u inače plodnim feminističkim revizijama njegova opusa.

filozofija kazališta ; Kierkegaard ; glumica

nije evidentirano

engleski

Philosophy of Acting and its Limits: "The Crisis and a Crisis in the Life of an Actress" by Soren Kierkegaard

nije evidentirano

philosophy of theatre ; Kierkegaard ; actress

nije evidentirano

Podaci o prilogu

245-274.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Metafilozofija i pitanja znanstvene metodologije : radovi Petog okruglog stola Odsjeka za filozofiju 2019.

Mikulić Borislav ; Žitko, Mislav

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-908-3

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filozofija, Znanost o umjetnosti