Hedonistički model za određivanje odnosa kvalitete i cijene tarifnih planova za privatne korisnike pokretnih mreža (CROSBI ID 439973)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Forenbacher, Ivan
Peraković, Dragan
hrvatski
Hedonistički model za određivanje odnosa kvalitete i cijene tarifnih planova za privatne korisnike pokretnih mreža
Od 2009. godine, hrvatsko tržište pokretne telefonije predmet je konfluencije raznih negativnih čimbenika, uključujući globalnu ekonomsku krizu i Vladin porez od 6% na bruto prihode pokretnih telekomunikacijskih operatora od poziva i poruka. Ovi čimbenici objašnjavaju zašto je u 2010. godini, po prvi put u povijesti, pokretna telekomunikacijska industrija doživjela pad potražnje usluga za prijenos govora i poruka na godišnjoj razini ; oni su utjecali na operatore da definiraju nove strategije cijena i kvalitete tarifnih planova. U okviru disertacije određen je odnos između mjesečne cijene i tehnoloških karakteristika tarifnih planova u Hrvatskoj od 2009. do 2013. godine. Kako bi se u razmatranje uzeli brojni čimbenici koji mogu utjecati na ponašanje korisnika tarifnih planova, tijekom spomenutog razdoblja korišten je hedonistički pristup za izračun hedonističkih indeksa cijene i kvalitete. Unatoč negativnim uvjetima na tržištu, rezultati pokazuju blagi pad cijena te porast kvalitete tarifnih planova. Nadalje, oni sugeriraju da su tri glavna pokretna mrežna operatora u Hrvatskoj, kako bi kompenzirali gubitak prihoda i održali tržišni udio, donekle usvojila sličnu strategiju smanjenja cijena, ali su se njihove strategije promjene kvalitete tarifnih planova, koje su mogle utjecati na njihove tržišne udjele, razlikovale. Osim toga, rezultati upućuju na činjenicu da je to pomoglo operatorima u zaštititi tržišnog udjela. Do sličnog sporog pada cijena također je došlo na međunarodnim tržištima sa sličnim tržišnim uvjetima jer su operatori u tim zemljama usvojili sličnu strategiju. Dobiveni rezultati mogu ubuduće biti korisni operatorima u prilagodbi cijene i kvalitete tarifnih planova, s ciljem optimalnog pozicioniranja na tržištu. Hedonistički matematički model, prezentiran u ovom radu, može se koristiti i kao komplement postojećim metodama za određivanje promjena u cijeni i kvaliteti tarifnih planova na telekomunikacijskom tržištu.
Hedonistički pristup ; Pokretna telefonija ; Tarifni planovi ; Indeks cijene ; Indeks kvalitete ; Tehnološke promjene
nije evidentirano
engleski
Hedonic model to determine the relationship between quality and price of cell phone plans for residential users of mobile networks
nije evidentirano
Hedonic study ; Technological change ; Price index ; Quality index ; Cell phone plans ; Mobile telephony
nije evidentirano
Podaci o izdanju
132
15.04.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet prometnih znanosti
Zagreb