Kurikulumski pristup poučavanja u nastavi Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti (CROSBI ID 700591)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šimunović, Zrinka
hrvatski
Kurikulumski pristup poučavanja u nastavi Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti
Nacionalnim okvirnim kurikulumom postavljeni su temelji za izradu predmetnih kurikuluma i pratećih kurikulumskih dokumenata, postizanje usklađivanja svih razina odgoja i obrazovanja te uvođenje kurikulumskoga pristupa učenju i poučavanju u odgojno-obrazovnome sustavu. Glavna značajka tog pristupa jest usmjerenost prema učeničkim kompetencijama i postignućima (ishodima), što je u suprotnosti od poučavanja usmjerenoga prema sadržajima. Kurikulumskim dokumentima postavljene su glavne odrednice za implementaciju kurikulumskoga pristupa poučavanju kojom bi se uvele veće promjene u hrvatski odgojno-obrazovni sustav. Predmetnim kurikulumom za Glazbenu kulturu i Glazbenu umjetnost postavljene su domene ili područja organizacije nastave, odgojno-obrazovni ishodi, načini učenja i poučavanja te vrednovanje. Nakon pripreme dokumenata slijedi najvažniji i najopsežniji dio pripreme uvođenja kurikulumskoga pristupa u škole, a to je priprema učitelja i stručnih suradnika te provedba eksperimentalnog uvođenja kurikuluma u odabrane škole. Školske godine 2018./2019. Ministarstvo znanosti i obrazovanja pokreće eksperimentalni program u koji su uključene 74 škole. Programom se žele ispitati novi kurikulumi, različiti oblici rada i metode poučavanja te različita nastavna sredstva. Stručna priprema učitelja i stručnih suradnika većim će se dijelom odvijati u virtualnom okruženju, a bavit će se područjem kurikulumskoga planiranja, postavljanjem učeničkih ishoda, načinima vrednovanja vezanim uz pojedini predmet kao i pojedinim općim temama. Nakon eksperimentalnoga programa uslijedit će vrednovanje i analiza programa kao i samih kurikuluma. Uslijedilo bi usklađivanje kurikuluma prema dobivenoj analizi te bi se implementacija kurikulumskoga pristupa ostvarila u svim osnovnim i srednjim školama. U radu će biti riječi o pripremi za provedbu i samoj provedbi eksperimentalnoga programa u okviru predmeta Glazbena kultura i Glazbena umjetnost, kao i pripremama za frontalno uvođenje kurikuluma u sve škole u Republici Hrvatskoj sljedeće 2019./2020. školske godine.
glazbena kultura ; glazbena umjetnost ; eksperimentalni program ; kurikulumski pristup ; osnovne i srednje škole
nije evidentirano
engleski
Curricular Approach to the Organization Music Lessons in Schools
nije evidentirano
teaching music ; experimental program ; curricular approach ; primary and secondary schools
nije evidentirano
Podaci o prilogu
21-36.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Svalina, Vesna
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-93-9
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096