Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1115119

Kurikulumski pristup poučavanja u nastavi Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti


Šimunović, Zrinka
Kurikulumski pristup poučavanja u nastavi Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 6. Glazba u školi - stanje i perspektive / Svalina, Vesna (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2020. str. 21-36 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1115119 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kurikulumski pristup poučavanja u nastavi Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti
(Curricular Approach to the Organization Music Lessons in Schools)

Autori
Šimunović, Zrinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 6. Glazba u školi - stanje i perspektive / Svalina, Vesna - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2020, 21-36

ISBN
978-953-6965-77-9

Skup
Šesti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 11.-13. 04. 2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
glazbena kultura, glazbena umjetnost, eksperimentalni program, kurikulumski pristup, osnovne i srednje škole.
(teaching music, experimental program, curricular approach, primary and secondary schools)

Sažetak
Nacionalnim okvirnim kurikulumom postavljeni su temelji za izradu predmetnih kurikuluma i pratećih kurikulumskih dokumenata, postizanje usklađivanja svih razina odgoja i obrazovanja te uvođenje kurikulumskoga pristupa učenju i poučavanju u odgojno-obrazovnome sustavu. Glavna značajka tog pristupa jest usmjerenost prema učeničkim kompetencijama i postignućima (ishodima), što je u suprotnosti od poučavanja usmjerenoga prema sadržajima. Kurikulumskim dokumentima postavljene su glavne odrednice za implementaciju kurikulumskoga pristupa poučavanju kojom bi se uvele veće promjene u hrvatski odgojno-obrazovni sustav. Predmetnim kurikulumom za Glazbenu kulturu i Glazbenu umjetnost postavljene su domene ili područja organizacije nastave, odgojno-obrazovni ishodi, načini učenja i poučavanja te vrednovanje. Nakon pripreme dokumenata slijedi najvažniji i najopsežniji dio pripreme uvođenja kurikulumskoga pristupa u škole, a to je priprema učitelja i stručnih suradnika te provedba eksperimentalnog uvođenja kurikuluma u odabrane škole. Školske godine 2018./2019. Ministarstvo znanosti i obrazovanja pokreće eksperimentalni program u koji su uključene 74 škole. Programom se žele ispitati novi kurikulumi, različiti oblici rada i metode poučavanja te različita nastavna sredstva. Stručna priprema učitelja i stručnih suradnika većim će se dijelom odvijati u virtualnom okruženju, a bavit će se područjem kurikulumskoga planiranja, postavljanjem učeničkih ishoda, načinima vrednovanja vezanim uz pojedini predmet kao i pojedinim općim temama. Nakon eksperimentalnoga programa uslijedit će vrednovanje i analiza programa kao i samih kurikuluma. Uslijedilo bi usklađivanje kurikuluma prema dobivenoj analizi te bi se implementacija kurikulumskoga pristupa ostvarila u svim osnovnim i srednjim školama. U radu će biti riječi o pripremi za provedbu i samoj provedbi eksperimentalnoga programa u okviru predmeta Glazbena kultura i Glazbena umjetnost, kao i pripremama za frontalno uvođenje kurikuluma u sve škole u Republici Hrvatskoj sljedeće 2019./2020. školske godine.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu

Profili:

Avatar Url Zrinka Šimunović (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Šimunović, Zrinka
Kurikulumski pristup poučavanja u nastavi Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 6. Glazba u školi - stanje i perspektive / Svalina, Vesna (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2020. str. 21-36 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Šimunović, Z. (2020) Kurikulumski pristup poučavanja u nastavi Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti. U: Svalina, V. (ur.)Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 6. Glazba u školi - stanje i perspektive.
@article{article, author = {\v{S}imunovi\'{c}, Z.}, editor = {Svalina, V.}, year = {2020}, pages = {21-36}, keywords = {glazbena kultura, glazbena umjetnost, eksperimentalni program, kurikulumski pristup, osnovne i srednje \v{s}kole.}, isbn = {978-953-6965-77-9}, title = {Kurikulumski pristup pou\v{c}avanja u nastavi Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti}, keyword = {glazbena kultura, glazbena umjetnost, eksperimentalni program, kurikulumski pristup, osnovne i srednje \v{s}kole.}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}imunovi\'{c}, Z.}, editor = {Svalina, V.}, year = {2020}, pages = {21-36}, keywords = {teaching music, experimental program, curricular approach, primary and secondary schools}, isbn = {978-953-6965-77-9}, title = {Curricular Approach to the Organization Music Lessons in Schools}, keyword = {teaching music, experimental program, curricular approach, primary and secondary schools}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font