Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1115024

Roditeljska znanja, očekivanja i uvjerenja – od rizika do promocije djetetovog razvoja


Kuterovac Jagodić, Gordana
Roditeljska znanja, očekivanja i uvjerenja – od rizika do promocije djetetovog razvoja // AZOO seminar za stručne suradnike psihologe: Preventivni program ACT: podrška sigurnom odrastanju djece
Zagreb ; Hrvatska, 2017. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)


CROSBI ID: 1115024 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Roditeljska znanja, očekivanja i uvjerenja – od rizika do promocije djetetovog razvoja
(Parental knowledge, expectations and believes - form risk to promotion oc child's development)

Autori
Kuterovac Jagodić, Gordana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni

Skup
AZOO seminar za stručne suradnike psihologe: Preventivni program ACT: podrška sigurnom odrastanju djece

Mjesto i datum
Zagreb ; Hrvatska, 30-30.10.2017

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
kognitivni aspekti roditeljstva, dječji razvoj
(cognitive aspects of parenting, child development)

Sažetak
Istraživani su mnogi aspekti roditeljstva i njihova veza s razvojnim ishodima kod djece. Osim samih roditeljskih ponašanja i postupaka ispitivani su i brojni kognitivni i emocionalni aspekti roditeljstva kao što su roditeljsko znanje o dječjem razvoju, roditeljska uvjerenja o djetetovoj prirodi i razvoju, roditeljska očekivanja i atribucije, roditeljska samoefikasnost, roditeljske odgojne vrijednosti, roditeljsko prevladavajuće raspoloženje, roditeljski stres i sl. Navedene varijable povezivale su se s ishodima po djetetov misaoni razvoj i školski uspjeh, ali još i više s dječjim internaliziranim i eksternaliziranim problemima i socijalnim funkcioniranjem djeteta općenito. Za mnoge su aspekte roditeljstva utvrđene poveznice s dječjim ishodima iako je još mnogo nepoznanica o pravim mehanizmima utjecaja kao i nizu odnosa među varijablama. Sa spoznajama o važnosti roditeljstva i njegovog snažnog utjecaja na razvojne ishode djece pojavile su se i brojni intervencijski programi koji su uglavnom bili usmjereni na poboljšanje roditeljskih vještina i konkretnih roditeljskih postupaka, osobito s djecom koja imaju poteškoća u ponašanju. Treninzi roditeljskih vještina, koji se uglavnom temelje na načelima teorije socijalnog učenja, funkcionalnoj analizi ponašanja i načelima bihevioralno- kognitivističkog pristupa pokazali su se djelotvornima kako za rješavanje djetetovih aktualnih problema u ponašanju, tako i u preventivnim programima. Istraživanja pokazuju kako takvi treninzi, ukoliko su provedeni na kvalitetan način, dovode do unaprjeđenja roditeljskih vještina i njihovih percepcija djeteta i vlastite roditeljske samoefikasnosti. Ne samo to nego postoje dokazi o povezanosti spomenutih intervencija s poboljšanjem dječjih socijalnih vještina i školske prilagodbe te smanjenja problema pažnje i problema u ponašanju. Navedeni treninzi pokazali su se učinkoviti kod roditelja iz obitelji različitih struktura (dvoroditeljske, jednoroditeljske, biološki nepovezanih roditelja i djece i sl.), a pokazalo se da se oni uspješno mogu provoditi kako individualno, tako i grupno, putem medija pa čak i samostalno. Glavni mehanizam djelovanja takvih programa je učenje novih ponašanja, te gašenje nepoželjnih ponašanja, opažanjem i modeliranjem na temelju demonstracija ili videosnimaka. Međutim, intervencijski se programi još nedovoljno bave promjenom roditeljskih stavova i uvjerenja za koje se vjeruje kako mogu dovesti do trajnijih promjena u roditeljskim ponašanjima. Roditeljska uvjerenja su skup najrazličitijih vjerovanja o djetetu i njegovoj prirodi općenito, o utjecajima na djetetov razvoj, o spolnim ulogama, o važnosti roditeljskih postupaka i roditeljstva, o važnosti obrazovanja i škole itd. Izvori tih uvjerenja su brojni i kreću se od društvenih, kulturalnih i povijesnih, preko utjecaja radne uloge, susjeda i rođaka, pa sve do medijskih utjecaja i utjecaja stručnjaka. U ovom će predavanju prikazana su istraživanja koja ukazuju na važnost roditeljskih uvjerenja i na moguće načine njihove modifikacije i povezivanja s promjenama u roditeljskim ponašanjima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Kuterovac Jagodić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kuterovac Jagodić, Gordana
Roditeljska znanja, očekivanja i uvjerenja – od rizika do promocije djetetovog razvoja // AZOO seminar za stručne suradnike psihologe: Preventivni program ACT: podrška sigurnom odrastanju djece
Zagreb ; Hrvatska, 2017. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
Kuterovac Jagodić, G. (2017) Roditeljska znanja, očekivanja i uvjerenja – od rizika do promocije djetetovog razvoja. U: AZOO seminar za stručne suradnike psihologe: Preventivni program ACT: podrška sigurnom odrastanju djece.
@article{article, author = {Kuterovac Jagodi\'{c}, G.}, year = {2017}, keywords = {kognitivni aspekti roditeljstva, dje\v{c}ji razvoj}, title = {Roditeljska znanja, o\v{c}ekivanja i uvjerenja – od rizika do promocije djetetovog razvoja}, keyword = {kognitivni aspekti roditeljstva, dje\v{c}ji razvoj}, publisherplace = {Zagreb ; Hrvatska} }
@article{article, author = {Kuterovac Jagodi\'{c}, G.}, year = {2017}, keywords = {cognitive aspects of parenting, child development}, title = {Parental knowledge, expectations and believes - form risk to promotion oc child's development}, keyword = {cognitive aspects of parenting, child development}, publisherplace = {Zagreb ; Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font