Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Roditeljska znanja, očekivanja i uvjerenja – od rizika do promocije djetetovog razvoja (CROSBI ID 700570)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Kuterovac Jagodić, Gordana Roditeljska znanja, očekivanja i uvjerenja – od rizika do promocije djetetovog razvoja // AZOO seminar za stručne suradnike psihologe: Preventivni program ACT: podrška sigurnom odrastanju djece Zagreb, Hrvatska, 30.10.2017-30.10.2017

Podaci o odgovornosti

Kuterovac Jagodić, Gordana

hrvatski

Roditeljska znanja, očekivanja i uvjerenja – od rizika do promocije djetetovog razvoja

Istraživani su mnogi aspekti roditeljstva i njihova veza s razvojnim ishodima kod djece. Osim samih roditeljskih ponašanja i postupaka ispitivani su i brojni kognitivni i emocionalni aspekti roditeljstva kao što su roditeljsko znanje o dječjem razvoju, roditeljska uvjerenja o djetetovoj prirodi i razvoju, roditeljska očekivanja i atribucije, roditeljska samoefikasnost, roditeljske odgojne vrijednosti, roditeljsko prevladavajuće raspoloženje, roditeljski stres i sl. Navedene varijable povezivale su se s ishodima po djetetov misaoni razvoj i školski uspjeh, ali još i više s dječjim internaliziranim i eksternaliziranim problemima i socijalnim funkcioniranjem djeteta općenito. Za mnoge su aspekte roditeljstva utvrđene poveznice s dječjim ishodima iako je još mnogo nepoznanica o pravim mehanizmima utjecaja kao i nizu odnosa među varijablama. Sa spoznajama o važnosti roditeljstva i njegovog snažnog utjecaja na razvojne ishode djece pojavile su se i brojni intervencijski programi koji su uglavnom bili usmjereni na poboljšanje roditeljskih vještina i konkretnih roditeljskih postupaka, osobito s djecom koja imaju poteškoća u ponašanju. Treninzi roditeljskih vještina, koji se uglavnom temelje na načelima teorije socijalnog učenja, funkcionalnoj analizi ponašanja i načelima bihevioralno- kognitivističkog pristupa pokazali su se djelotvornima kako za rješavanje djetetovih aktualnih problema u ponašanju, tako i u preventivnim programima. Istraživanja pokazuju kako takvi treninzi, ukoliko su provedeni na kvalitetan način, dovode do unaprjeđenja roditeljskih vještina i njihovih percepcija djeteta i vlastite roditeljske samoefikasnosti. Ne samo to nego postoje dokazi o povezanosti spomenutih intervencija s poboljšanjem dječjih socijalnih vještina i školske prilagodbe te smanjenja problema pažnje i problema u ponašanju. Navedeni treninzi pokazali su se učinkoviti kod roditelja iz obitelji različitih struktura (dvoroditeljske, jednoroditeljske, biološki nepovezanih roditelja i djece i sl.), a pokazalo se da se oni uspješno mogu provoditi kako individualno, tako i grupno, putem medija pa čak i samostalno. Glavni mehanizam djelovanja takvih programa je učenje novih ponašanja, te gašenje nepoželjnih ponašanja, opažanjem i modeliranjem na temelju demonstracija ili videosnimaka. Međutim, intervencijski se programi još nedovoljno bave promjenom roditeljskih stavova i uvjerenja za koje se vjeruje kako mogu dovesti do trajnijih promjena u roditeljskim ponašanjima. Roditeljska uvjerenja su skup najrazličitijih vjerovanja o djetetu i njegovoj prirodi općenito, o utjecajima na djetetov razvoj, o spolnim ulogama, o važnosti roditeljskih postupaka i roditeljstva, o važnosti obrazovanja i škole itd. Izvori tih uvjerenja su brojni i kreću se od društvenih, kulturalnih i povijesnih, preko utjecaja radne uloge, susjeda i rođaka, pa sve do medijskih utjecaja i utjecaja stručnjaka. U ovom će predavanju prikazana su istraživanja koja ukazuju na važnost roditeljskih uvjerenja i na moguće načine njihove modifikacije i povezivanja s promjenama u roditeljskim ponašanjima.

kognitivni aspekti roditeljstva, dječji razvoj

nije evidentirano

engleski

Parental knowledge, expectations and believes - form risk to promotion oc child's development

nije evidentirano

cognitive aspects of parenting, child development

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

AZOO seminar za stručne suradnike psihologe: Preventivni program ACT: podrška sigurnom odrastanju djece

pozvano predavanje

30.10.2017-30.10.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija