Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uloga majčinih metaemocija u socijalnoj i emocionalnoj kompetenciji djece predškolske dobi (CROSBI ID 439936)

Ocjenski rad | diplomski rad

Stulić, Ema Uloga majčinih metaemocija u socijalnoj i emocionalnoj kompetenciji djece predškolske dobi / Kuterovac Jagodić, Gordana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2019

Podaci o odgovornosti

Stulić, Ema

Kuterovac Jagodić, Gordana

hrvatski

Uloga majčinih metaemocija u socijalnoj i emocionalnoj kompetenciji djece predškolske dobi

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost metaemocija majki s emocionalnom i socijalnom kompetencijom njihove djece predškolske dobi. Uz to, željeli smo provjeriti postoje li razlike u metaemocijama majki s obzirom na spol njihova djeteta, postoje li spolne razlike u socijalnoj i emocionalnoj kompetenciji djece predškolske dobi, te koja je uloga spola u povezanosti majčinih metaemocija s emocionalnom i socijalnom kompetencijom njihove djece. U istraživanju je sudjelovalo 106 djece, od čega 49 dječaka i 57 djevojčica, njihove majke i odgajateljice. Za ispitivanje majčinih metaemocija korištena je prilagođena verzija Upitnika strukture roditeljskih metaemocija (Brajša-Žganec, 2002), a kao mjeru dječjeg emocionalnog prepoznavanja i razumijevanja koristili smo Intervju emocionalnog prepoznavanja i razumijevanja (Brajša-Žganec, 2003). Prilagođena verzija upitnika Iowa Scales of Emotional Expressivity (Humrichouse, 2010) bila je mjera dječje emocionalne ekspresivnosti, a Upitnik odnosa s drugima mjera socijalne kompetencije konstruirana u svrhu ovog istraživanja. Podatke su na posljednja dva instrumenta davale odgajateljice. Utvrđena je značajna pozitivna povezanost između dječje emocionalne ekspresivnosti i socijalne kompetencije, dok majčine metaemocije nisu bile povezane ni s emocionalnom niti sa socijalnom kompetencijom djece. Spomenuta povezanost nije se značajno razlikovala za dječake i djevojčice. Od rezultata na subskalama specifičnih emocija istaknula se povezanost pozitivne emocionalne ekspresivnosti sa socijalnom kompetencijom. Nadalje, utvrđena je spolna razlika u emocionalnoj ekspresivnosti, pri čemu su dječaci, suprotno pretpostavkama, procijenjeni emocionalno kompetentnijima od djevojčica.

socijalna kompetencija ; emocionalna kompetencija ; metaemocije, emocionalno razumijevanje ; emocionalna ekspresivnost

nije evidentirano

engleski

The Role of Mothers' Metaemotion in Socioemotional Competence of Preschool Children

nije evidentirano

social competence ; emotional competence ; metaemotion ; emotional understanding ; emotional expressivity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47

16.05.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija