Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena funkcionalnih klavirskih vještina u suvremenoj nastavi glazbene kulture – procjene nastavnika (CROSBI ID 700539)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Sabljar, Mirna ; Jandrok-Škugor, Andreja Primjena funkcionalnih klavirskih vještina u suvremenoj nastavi glazbene kulture – procjene nastavnika // Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području / Škojo, Tihana (ur.). Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 84-85

Podaci o odgovornosti

Sabljar, Mirna ; Jandrok-Škugor, Andreja

hrvatski

Primjena funkcionalnih klavirskih vještina u suvremenoj nastavi glazbene kulture – procjene nastavnika

Vještina sviranja klavira pri izvedbi nastave Glazbene kulture pripada području funkcionalnog sviranja instrumenta. Funkcionalne vještine, za razliku od vještina umjetničkog sviranja, jesu one vještine pri kojima je klavir prateći ili bazni instrument za realizaciju različitih glazbenih aktivnosti. Primjena funkcionalnih klavirskih vještina u izvedbi nastave Glazbene kulture moguća je u aktivnostima pjevanja, slušanja glazbe, glazbenim igrama. Klavir se primjenjuje i kod realizacije izvannastavnih glazbenih aktivnosti npr. rada s pjevačkim zborom, kod poučavanja sviranja klavira ili korepeticije učenika koji sviraju druge instrumente. Cilj je ovog istraživanja ispitati procjene nastavnika prema sviranju klavira u nastavi Glazbene kulture. U istraživanju je sudjelovalo 145 nastavnika Glazbene kulture iz različitih županija u Hrvatskoj koji su iskazivali svoje procjene o primjeni klavira. Rezultati pokazuju kako nastavnici najčešće koriste klavir pri aktivnostima pjevanja i kod sviranja tradicijske glazbe. Kada se govori o načinima na koje upotrebljavaju klavir, nastavnici najviše sviraju melodije pjesama, melodije s unaprijed napisanim harmonizacijama pratnji te pjesme za koje samostalno oblikuju harmonizacije pratnji. Procjene upotrebe klavira u izvannastavnim aktivnostima koje su u djelokrugu poslova nastavnika Glazbene kulture pokazuju kako se klavir u suvremenoj nastavi primjenjuje najviše kod rada s pjevačkim zborom. Također je utvrđeno kako ne postoji povezanost dobi i primjene klavira, osim kod realizacije izvannastavnih aktivnosti pri kojima nastavnici s više godina staža procjenjuju da manje koriste klavir. Rezultati istraživanja mogu biti polazište za razvoj silabusa kolegija pri kojima se razvijaju kompetencije funkcionalnih klavirskih vještina u budućih nastavnika te za oblikovanje programa cjeloživotnog obrazovanja nastavnika Glazbene kulture kako bi dodatno razvijali funkcionalne klavirske vještine i tako unaprijedili vlastitu nastavu.

funcionalne klavirske vještine, klavir, nastava glazbene kulture, glazbena pedagogija, izvannastavne glazbene aktivnosti

nije evidentirano

engleski

The application of functional piano skills in contemporary music culture Class - Teacher Assessments

nije evidentirano

functional piano skills, piano, music culture, music pedagogy, extracurricular music activities

nije evidentirano

Podaci o prilogu

84-85.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području

Škojo, Tihana

Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-8181-30-6

Podaci o skupu

3. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području = 3rd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Innovative Methods of Teaching in Arts

predavanje

23.10.2020-24.10.2020

Osijek, Hrvatska ; online

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Pedagogija, Psihologija

Poveznice