Diskursne oznake u govoru nastavnika engleskoga kao stranoga jezika (CROSBI ID 439846)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Jakupčević, Eva
Vickov, Gloria
hrvatski
Diskursne oznake u govoru nastavnika engleskoga kao stranoga jezika
Diskursne oznake, multifunkcionalne jezične jedinice čija je glavna uloga uspostavljanje kohezivnih i koherencijskih veza u diskursu te stvaranje interaktivnih veza među govornicima, igraju iznimno važnu ulogu u pragmatičkoj i diskursnoj kompetenciji govornika. Njihova velika važnost za prirodnu komunikaciju primjerenu kontekstu ukazuje nam na njihov značaj za nastavnike i učenike stranih jezika. Istraživanje opisano u ovomu radu provedeno je radi pružanja uvida u uporabu diskursnih oznaka hrvatskih nastavnika engleskoga kao stranoga jezika u nastavi s učenicima na dvjema razinama ovladanosti jezikom. Korpus govora osam nastavnica analiziran je kvantitativnim i kvalitativnim pristupom pružajući sveobuhvatan uvid u njihovu uporabu diskursnih oznaka, stavove prema ovim jedinicama i udžbenike kojima se koriste u nastavi. Rezultati istraživanja pokazali su da nastavnice rabe širok raspon diskursnih oznaka u nastavi, ali ih u manjemu broju rabe učestalo. Učestale diskursne oznake u njihovu govoru imaju uloge koje se prvenstveno odnose na organizaciju i upravljanje interakcijom u učionici. Analiza pet najčešćih diskursnih oznaka kroz primjere njihove uporabe iz korpusa pruža iznimno detaljan uvid u način na koji ih nastavnice rabe, među ostalim kako bi ostvarile osnovne uloge govora nastavnika. Osvrt na stavove nastavnica i na način obrade diskursnih oznaka u udžbenicima engleskoga jezika upotpunjuju sliku iz koje se može zaključiti da je u hrvatskomu obrazovnomu kontekstu prijeko potrebno sustavno uključiti diskursne oznake u obrazovanje sadašnjih i budućih nastavnika kako bi znali na koji način i u kojoj mjeri svojim učenicima olakšati usvajanje ovih iznimno važnih oblika, što je važna pedagoška implikacija ovoga istraživanja. Budući da kod nas dosad nisu dokumentirana znanstvena istraživanja o uporabi diskursnih oznaka kod hrvatskih nastavnika engleskoga jezika, riječ je o sasvim novim uvidima u ovu temu. Spoznaje proizašle iz ovoga istraživanja mogu pridonijeti razvoju saznanja o govoru nastavnika stranih jezika i postupcima koje nastavnici rabe u nastavi kako bi učenicima olakšali usvajanje jezika. Rezultati istraživanja doprinijet će općenitomu razvoju metodologije poučavanja engleskomu jeziku i oblikovanju smjernica u stručnomu usavršavanju nastavnika u području diskursne kompetencije.
diskursne oznake, govor nastavnika, učenici engleskoga kao stranoga jezika, razredni diskurs, pragmatička kompetencija, interakcija
nije evidentirano
engleski
Discourse markers in EFL teacher talk
nije evidentirano
discourse markers, teacher talk, EFL learners, classroom discourse, pragmatic competence, interaction
nije evidentirano
Podaci o izdanju
340
23.02.2021.
obranjeno
10.17234/diss.2021.7779
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb