Prikaz emancipirane žene 21. stoljeća u reklamama za parfem (CROSBI ID 291634)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Gajger, Lana ; Car, Viktorija
hrvatski
Prikaz emancipirane žene 21. stoljeća u reklamama za parfem
U 21. stoljeću feministički pokret doživljava novi uzlet, a na to osobit utjecaj imaju slavne žene koje svojim djelovanjem promoviraju emancipaciju žene. Cilj ovog rada bio je utvrditi kako se u reklamama za ženske parfeme prikazuje emancipiranost kao poželjna ženska osobina. Kvalitativnom istraživačkom metodom analize narativa analizirano je pet reklama za parfeme čije su glavne protagonistice slavne osobe. Njihove zajedničke karakteristike su odlučnost, s izraženim osjećajem samosvijesti, i buntovnost. One su ekstrovertirane, asertivne i sklone traženju uzbuđenja, kompetentne i orijentirane na uspjeh. Njihova poželjnost određena je istodobnim utjelovljivanjem muževnog ponašanja i estetike ženstvenosti, odbacivanjem rodnih normi (izuzev ideala vitkosti), dominantnim ponašanjem u interakciji s muškarcima te okretanjem budućnosti. Ponašanje protagonistica izrazito odgovara karakteristikama postfeminističkog poimanja ženstvenosti te podržava temeljnu odrednicu feminizma – ideju emancipacije.
emancipacija, postfeminizam, četvrti val feminizma, slavne osobe, reklama za parfem
nije evidentirano
engleski
The Portrayal of a 21st Century Emancipated Woman in Perfume Commercials
nije evidentirano
emancipation, postfeminism, fourth wave of feminism, celebrities, perfume commercial
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Rodni studiji, Sociologija