Neki ishodi učenja nastave glazbe u općem obrazovanju kao pretpostavka učenja glazbe na studijima za odgojitelje predškolske djece i učitelje primarnog obrazovanja (CROSBI ID 700424)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Nikolić, Lidija ; Ercegovac-Jagnjić, Gordana
hrvatski
Neki ishodi učenja nastave glazbe u općem obrazovanju kao pretpostavka učenja glazbe na studijima za odgojitelje predškolske djece i učitelje primarnog obrazovanja
Cilj je istraživanja utvrditi status glazbene kulture studenata učiteljskog studija i studija za odgojitelje. Namjera je ovog eksplorativnog istraživanja utvrditi kakvo je predznanje studenta koji dolaze na studije na kojima se glazba uči u sklopu stjecanja njihovih stručnih kompetencija te posredna evaluacija glazbenog obrazovanja u općeobrazovnom sustavu. Istraživanje je provedeno sa studentima prve godine učiteljskog studija te prve i druge godine studija za odgojitelje predškolske djece (N=209). Za potrebe ovog istraživanja kreiran je Upitnik o glazbenom obrazovanju i iskustvu prije studija i Test poznavanja glazbene umjetnosti. Utvrđeno je kako razina glazbene kulture studenata učiteljskoga i studija za odgojitelje nije sukladna očekivanim postignućima u osnovnoškolskom i srednjoškolskom glazbenom obrazovanju, a kao preduvjet dalje glazbene naobrazbe na studiju. Samo 14, 35% (N=30) ispitanika ima neki oblik glazbenog obrazovanja izvan općeobrazovnog sustava, a iskustvo sudjelovanja u različitim ansamblima ima njih 58, 37% (N=122). Navedene studije podjednako upisuju učenici iz gimnazija i srednjih strukovnih škola koji su u osnovnoj školi bili odlični učenici (M=4, 81). Rezultat uspješnosti na Testu poznavanja glazbene umjetnosti od 23, 24% ukazuje na vrlo nisku razinu elementarnih znanja o glazbenoj umjetnosti i vještina analitičkog slušanja glazbe. Utvrđeni su statistički značajno bolji rezultati u testu kod ispitanika koji su imali formalno glazbeno obrazovanje izvan općeobrazovnog sustava te onih koji su imali Glazbenu umjetnost tijekom srednjoškolskog obrazovanja od onih koji nisu imali takvo obrazovanje. Rezultati ovoga istraživanja pokazuju kako studenti koji se odlučuju na učiteljski i odgojiteljski poziv imaju oskudne temelje za nastavak glazbenog obrazovanja na studijima i stjecanje i razvoj kompetencija za vođenje glazbenih aktivnosti ili nastave glazbe s djecom predškolske i rane školske dobi.
Glazbena kultura, Glazbena umjetnost, kurikul nastave glazbe, općeobrazovni sustav, nastava glazbe na studiju za odgojitelje i učitelje
nije evidentirano
engleski
Some music learning outcomes of general education as a prerequisite for music education at pre-school studies and teacher studies
nije evidentirano
Music education, Music Art, music education curriculum, general education system, music education at teacher and pre-school teacher studies
nije evidentirano
Podaci o prilogu
217-235.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 6 : Glazba u školi - stanje i perspektive : zbornik radova = Music pedagogy in the context of present and future changes 6 : Music in Schools - State and Perspectives : proceedings
Svalina, Vesna
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-93-9
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096