Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Čitateljske navike, potrebe i interesi učenika Gimnazije A.G. Matoša u Đakovu (CROSBI ID 439764)

Ocjenski rad | diplomski rad

Mikić, Marijana Čitateljske navike, potrebe i interesi učenika Gimnazije A.G. Matoša u Đakovu / Martinović, Ivana (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2020

Podaci o odgovornosti

Mikić, Marijana

Martinović, Ivana

hrvatski

Čitateljske navike, potrebe i interesi učenika Gimnazije A.G. Matoša u Đakovu

Cilj ovog diplomskog rada je opisati što su i kako se razvijaju čitateljske navike, potrebe i interesi pri čitanju iz užitka, kakvu ulogu u poticanju čitanja imaju narodne knjižnice te prikazati kakve su čitateljske navike, potrebe i interesi mladih. Rad se sastoji od teorijskog i empirijskog dijela. Teorijski dio opisuje proces čitanja, predstavlja vrste čitanja i tipologiju čitatelja te se nastavlja opisom čitanja u digitalno doba. Zatim se definiraju čitateljske navike, potrebe i interesi i opisuje razdoblje adolescencije, opisuju obilježja Generacije Z budući da, u trenutku pisanja ovog diplomskog rada, adolescenti pripadaju upravo Generaciji Z te se potom opisuju adolescenti kao čitatelji. Potom se predstavlja narodna knjižnica, prvo kao organizacija koja je u službi poticanja čitanja i ispunjavanja čitateljskih navika, potreba i interesa općenito, a potom kao organizacija u službi mladih. Na kraju teorijskog dijela rada predstavlja se presjek prethodno provedenih istraživanja na temu čitateljskih navika, potreba i interesa. Zatim slijedi empirijski dio rada u kojem se predstavlja istraživanje Čitateljske navike, potrebe i interesi učenika Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu, provedeno za potrebe ovog diplomskog rada. Istraživačka metoda korištena u navedenom istraživanju je online anketni upitnik, koji je ispunilo 75 učenika Gimnazije A. G. Matoša, od prvog do četvrtog razreda. Istraživanje je pokazalo da učenici iz užitka čitaju malo i da bi voljeli čitati više. Također, rezultati pokazuju da učenici najviše vole čitati kriminalističke i ljubavne romane, kao i knjige koje se bave temama svakodnevnih poteškoća i u kojima se nalaze likovi s kojima se učenici mogu poistovjetiti. Ovim istraživanjem došlo se do spoznaja o čitateljskim navikama, potrebama i interesima učenika đakovačke Gimnazije. Rezultati mogu poslužiti kao smjerokaz pri unaprjeđenju postojećih i oblikovanju budućih programa i usluga namijenjenih mladima u Gradskoj knjižnici i čitaonici Đakovo. Ovaj rad doprinosi postojećim spoznajama o čitateljskim navikama, potrebama i interesima mladih u Republici Hrvatskoj.

čitateljske navike, čitateljske potrebe, čitateljski interesi, adolescencija, Gimnazija A. G. Matoša

nije evidentirano

engleski

Reading habits, needs and interests of high school students of A.G. Matoš Gymnasium Đakovo

nije evidentirano

reading habits, reading needs, reading interests, adolescence, A. G. Matoš Gymnasium Đakovo

nije evidentirano

Podaci o izdanju

78

29.09.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti