Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Život i djelo kiparice Mile Wod (CROSBI ID 439757)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Alujević, Darija Život i djelo kiparice Mile Wod / Kraševac, Irena (mentor); Zagreb, Hrvatska, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2020

Podaci o odgovornosti

Alujević, Darija

Kraševac, Irena

hrvatski

Život i djelo kiparice Mile Wod

Doktorskim radom cjelovito je obrađen do sada tek djelomično poznat kiparski opus Mile Wod nastao kroz gotovo šezdeset godina djelovanja. Prikupljeni su dostupni podaci i o velikom broju kiparskih radova čija sudbina danas nije poznata te su o njima sačuvani tek fotografski zapisi ili reprodukcije. Dobili smo novi uvid u kiparičin opus od najranijeg studentskog crteža do posljednja dva djela nastala godinu dana prije smrti. Stilski raspon njezinog opusa seže od realistično modeliranih djela, zatim djela kod kojih se priklanja impresionističkoj modelaciji do djela uporabne namjene. A kiparski radovi kreću se u rasponu od spomeničke plastike, komorne intimističke skulpture do medalje. U svom radu koristila je uglavnom broncu i sadru no, važna dionica njezinog opusa su i radovi u terakoti kojima se posvećuje osobito tijekom svog boravka u Petrinji. Kiparičino djelovanje može se podijeliti u dvije velike etape od početka školovanja 1907. do 1933., razdoblja u kojem vrlo aktivno sudjeluje u likovnim zbivanjima kada počevši razvijati ideju Katoličke umjetničke radionice sve više svoje djelovanje usmjerava prema sakralnoj umjetnosti i radu za katoličku crkvu. Istraživanjem su otkriveni novi podaci o njezinom službenom djelovanju u sklopu zagrebačke nadbiskupije od 1943. do 1945. kada je zaposlena u ustanovi Nadasve (Naša draga svetišta) kojoj je svrha bila uređenje hrvatskih svetišta, naročito svetišta i prošteništa u Mariji Bistrici. Pozicioniralo se ovim istraživanjem Milu Wod i u širu sliku društvenih i umjetničkih zbivanja i društvenih kontakata te su njezin život i djelo, kao umjetnice koja je proživjela različite povijesne mijene i države od Austro- Ugarske monarhije do SFRJ poslužili i kao svojevrsna paradigma umjetničkog puta i karijere žene umjetnice u prvoj polovini 20. stoljeća. Obuhvaćene su na taj način i teme općeg položaja i mogućnosti umjetničkog školovanja žena, kao i djelovanje Kluba likovnih umjetnica čija je Mila Wod bila članica od samog osnutka. U mnogim je segmentima njezina uloga bila pionirska, kao prve žene autorice javnog spomenika do činjenice da stoji na početku paralelne ženske kiparske povijest kao prva kiparica zagrebačke Privremene više škole za umjetnost i umjetni obrt. Doktorski rad prati kiparičini život i djelo kronološki od umjetničkih početaka do kraja života kroz različite umjetničke pojave hrvatske povijesti umjetnosti kojih je bila dio.

Mila Wod (Ludmila Wodsedalek) –kiparstvo – kiparice - 20. stoljeće – Privremena viša škola za umjetnost i umjetni obrt - Klub likovnih umjetnica – Zagrebački zbor - ustanova Nadasve – nadbiskup Alojzije Stepinac – sakrana skulptura - keramika

nije evidentirano

engleski

The Life and Oeuvre of Sculptress Mila Wod

nije evidentirano

Mila Wod (Ludmila Wodsedalek) – sculpture – sculptresses – 20th century – Temporary High School for Arts and Crafts - Women’s Art Club - Zagreb fair – institution Nadasve – archibishop Alojzije Stepinac – sacral scuplture- ceramics

nije evidentirano

Podaci o izdanju

377

04.06.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Povijest umjetnosti