Organizacija informacija i katalogizacija: temelj obrazovanja informacijskih stručnjaka (CROSBI ID 291369)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Feldvari, Kristina ; Zdravčević, Izabel ; Glumac, Martina
hrvatski
Organizacija informacija i katalogizacija: temelj obrazovanja informacijskih stručnjaka
Podučavanje i učenje učinkovitog organiziranja informacija složeni su procesi i za edukatore i za studente. Katalogizacija, koja je definirana kao postupak organiziranja informacija izradom bibliografskih zapisa, utvrđeni je postupak za postizanje navedenog cilja. Učenje katalogizacije studentima može biti teško jer se moraju upoznati s velikom količinom novih složenih sadržaja, a vještine kvalitetnog katalogiziranja stječu se godinama. Sva potrebna znanja i vještine trebaju se moći uspješno prenijeti studentima kroz kolegije na kojima se podučava organizacija informacija i katalogizacija. Stoga su se edukatori godinama trudili pronaći najbolje načine kako bi proces prenošenja znanja učinili što uspješnijim. U ovome radu je dan prikaz svrhe i načina podučavanja i učenja organizacije informacija, kao i važnosti i mjesta kojeg budući stručnjaci informacijskih znanosti imaju u današnjem online okruženju. U radu je također prikazano izvođenje praktične nastave i podučavanja katalogizacije iz kolegija Organizacija informacija I i Teorija i praksa organizacije informacija na Odsjeku za informacijske znanosti u Osijeku. Odsjek je akademske godine 2019./2020. u dogovoru s Institutom informacijskih znanosti IZUM iz Maribora dobio pristup za rad u njihovom knjižničnom sustavu COBISS. Sustav je kasnije korišten kao jedini sustav za potrebe izvođenja praktične virtualne nastave tijekom pandemije uzrokovane koronavirusom.
organizacija informacija, katalogizacija, edukacija katalogizatora, virtualna nastava
nije evidentirano
engleski
Information organization and cataloguing: the basis of information professionals education
nije evidentirano
information organization, cataloguing, education of cataloguers, online teaching
nije evidentirano