Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Potencijal mračnog turizma kao turističkog proizvoda destinacije (CROSBI ID 291350)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Njegovan, Ana ; Bagarić, Lidija Potencijal mračnog turizma kao turističkog proizvoda destinacije // Zbornik radova (Sveučilište u Mostaru. Ekonomski fakultet), 26 (2020), 9-28. doi: 10.46458/27121097.2020.26.9

Podaci o odgovornosti

Njegovan, Ana ; Bagarić, Lidija

hrvatski

Potencijal mračnog turizma kao turističkog proizvoda destinacije

Rastuća dimenzija suvremene turističke ponude u turističkom paketu postaju lokacije smrti, nesreće, tragedije i razna zlodjela jer pružaju potencijalno sadržajnija putovanja sa stajališta putnika. Sve više raste broj turista koji su u potrazi za diferenciranim, individualno krojenim i duhovno vrijednim turističkim proizvodima, a među njima se nalaze i proizvodi koji zadiru u pitanje života i smrti ili „oživljavaju“ kontroverzne dijelove prošlosti. Kao rezultat potražnje za takvim proizvodima, poprilično emotivna etiketa prišila se na ovu vrstu turizma pod nazivom „mračni turizam“, a koja je zaokupila javnost i akademsku zajednicu u kontinuiranom rastu potrebe za daljnjim istraživanjima. Međutim, usprkos pojačanom interesu, literatura je oskudna, a teorije prepune neodgovorenih pitanja i sumnji. U ovom radu nastoji se, barem konceptualno, odrediti temeljne značajke mračnih proizvoda te karakteristike i percepciju mračne ponude kroz teoriju „nijansi“ lokacija i emocionalne težine koju potencijalna lokacija sadrži. Nadalje, ovo istraživanje rezultiralo je saznanjem kako mračni turistički proizvodi, različitih karakteristika i nijansi, mogu igrati veliku ulogu u unaprjeđenju turističke ponude destinacije. U radu su analizirani stavovi o samom pojmu mračnog turizma i približilo se odgovoru na pitanje je li mračni turizam prihvatljiv turistički proizvod te koliki je njegov značaj za turističku destinaciju.

selektivni turizam ; mračni turizam ; nijanse mračnog ; destinacijski proizvod

nije evidentirano

engleski

The potential of dark tourism as a destination tourist product

nije evidentirano

selective tourism ; dark tourism ; shades of darkness ; destination product ;

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26

2020.

9-28

objavljeno

1840-3255

2712-1097

10.46458/27121097.2020.26.9

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice