Samopoimanje učenika različitog školskog uspjeha (CROSBI ID 439661)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Zeba, Mateja
Kuterovac Jagodić Gordana
hrvatski
Samopoimanje učenika različitog školskog uspjeha
Ciljevi ovog istraživanja bili su provjeriti postoje li razlike u dimenzijama samopoimanja kod razliito uspješnih uenika i uenika razliitog spola. Sudionici (N=308) su bili uenici drugih razreda etiri zagrebake srednje škole. Usporeeni su rezultati na pojedinim dimenzijama samopoimanja, mjereni Skalom percipirane kompetentnosti autorice S. Harter, za svaku od tri grupe u koje su sudionici bili podijeljeni s obzirom na školski uspjeh (grupa 1- grupa lošeg školskog uspjeha, tj. oni koji ne prolaze uspješno razred ; grupa 2- grupa srednjeg/prosjenog školskog uspjeha, tj. oni koji prolaze s dovoljnim i dobrim uspjehom ; grupa 3- grupa dobrog školskog uspjeha, tj. oni koji prolaze s vrlo dobrim i odlinim uspjehom). Analizom varijance se ustanovilo, da se s obzirom na školsku uspješnost, uenici razlikuju u dimenzijama školske kompetentnosti (na kojoj uenici iz najuspješnije grupe postižu statistiki znaajno više rezultate) i regulacije ponašanja (na kojoj uenici iz najslabije skupine postižu statistiki znaajno niže rezultate u odnosu na dvije uspješnije skupine). Na dimenzijama socijalne prihvaenosti, sportske kompetentnosti, tjelesnog izgleda i opeg samopoštovanja nisu naene statistiki znaajne razlike meu grupama. S obzirom na spol, sudionici se razlikuju statistiki znaajno na dimenzijama regulacije ponašanja (u kojoj djevojke postižu statistiki znaajno više rezultate u odnosu na mladie), te na dimenzijama sportske kompetentnosti i tjelesnog izgleda (na kojima muški sudionici ostvaruju znaajno više rezultate). Nije ustanovljena niti jedna statistiki znaajna interakcija meu ispitanim varijablama spola i školskog uspjeha.
samopoimanje, percepcija kompetentnosti, školski uspjeh, srednjoškolci
nije evidentirano
engleski
Self-concept among students with different levels of academic achievement
nije evidentirano
Self-concept, perception of competence, academic achievement, highschool students
nije evidentirano
Podaci o izdanju
28
17.04.2006.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb