Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Samopoimanje djece osnovnoškolske dobi i roditeljsko ponašanje (CROSBI ID 439652)

Ocjenski rad | diplomski rad

Sabljak, Ivana Samopoimanje djece osnovnoškolske dobi i roditeljsko ponašanje / Kuterovac Jagodić Gordana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2005

Podaci o odgovornosti

Sabljak, Ivana

Kuterovac Jagodić Gordana

hrvatski

Samopoimanje djece osnovnoškolske dobi i roditeljsko ponašanje

Cilj ovog istraživanja je utvrditi odnos izmeu dimenzija percipiranog roditeljskog ponašanja i dimenzija samopoimanja na uzorku od N=98 (57 djevojica i 41 djeak) uenika sedmih i osmih razreda osnovne škole. Korišteni instrumenti su: URP, Upitnik roditeljskog ponašanja (Brkovi, Keresteš, Kuterovac Jagodi i Lugomer-Armano, 2005) te SPPC, Profil samopercepcije za djecu (Susan Harter, 1985). Spolne razlike u percepciji roditeljskog ponašanja su pronaene u tri dimenzije roditeljskog ponašanja: psihološkoj kontroli majke, bihevioralnoj kontroli majke i psihološkoj kontroli oca. Djeaci percipiraju svoje majke i oeve više psihološki kontrolirajue, dok djevojice percipiraju svoje majke više bihevioralno kontrolirajue. Spolne razlike u dimenzijama samopoimanja pronaene su u dimenzijama regulacije ponašanja, sportske kompetentnosti te tjelesnog izgleda. Na skali regulacije ponašanja djevojice imaju statistiki znaajno više rezultate, dok djeaci postižu statistiki znaajno više rezultate na skali percipirane sportske kompetentnosti i skali percipiranog tjelesnog izgleda. Što se tie povezanosti dimenzija percipiranog roditeljskog ponašanja sa dimenzijama samopoimanjem, vei je broj korelacija izmeu tih varijabli kod djevojica nego kod djeaka. Takoer je pronaeno da je djeacima važnija percepcija oevog ponašanja, dok su kod djevojica percepcija majinog i oevog ponašanja podjednako važni prediktori za samopoimanja.

samopoimanje ; osnovnoškolska djeca ; percipirano roditeljsko ponašanje

nije evidentirano

engleski

Self esteem of elementary schoolers and parental behaviour

nije evidentirano

self esteem ; elementaryschoolers ; percieved parental behavior

nije evidentirano

Podaci o izdanju

35

25.09.2005.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija