PSIHOLOŠKA DOBROBIT RODITELJA I (NE)ADAPTIVNO FUNKCIONIRANJE PREDŠKOLSKE DJECE (CROSBI ID 439649)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Turkalj, Anita
Kuterovac Jagodić Gordana
hrvatski
PSIHOLOŠKA DOBROBIT RODITELJA I (NE)ADAPTIVNO FUNKCIONIRANJE PREDŠKOLSKE DJECE
Prvi cilj ovog istraživanja bio je utvrditi zastupljenost internaliziranih i eksternaliziranih problema kod predškolske djece različite dobi i spola, i to prema viđenju majki i odgojiteljica, osoba s kojima su djeca u svakodnevnoj interakciji. Drugi je cilj bio ispitati na koji su način dječja internalizirana i eksternalizirana ponašanja povezana s dimenzijama majčine psihološke dobrobiti. Podaci o dječjim ponašanjima prikupljeni su od 183 majke djece predškolske dobi (M=34 god), i 24 odgojiteljice ciljne djece. Iste majke pitalo se i nekoliko pitanja o njihovim sociodemografskim podacima te psihološkoj dobrobiti. Korišteni instrumenti su: Skala procjene ponašanja predškolske djece: verzija za roditelje, i verzija za odgojitelje (CBCL 1½ - 5 i C-TRF), Ryff skale psihološke dobrobiti i Upitnik općih podataka za roditelje. Dobiveni rezultati pokazuju da majke ne uočavaju spolne razlike u razinama problema djece predškolske dobi, dok odgojiteljice zapažaju spolne razlike samo na skali eksternaliziranih problema, pri čemu dječaci manifestiraju značajno više simptoma. Dobne razlike postoje gotovo na svim skalama CBCL-a i C-TRF-a ; majke za mlađu djecu procjenjuju značajno više problema na eksternaliziranoj i ukupnoj skali, dok odgojiteljice zapažaju značajno manje problema u starijoj dobnoj skupini na svim skalama. Utvrđena je pozitivna, umjerena povezanost procjena majki i odgojiteljica, a majke su procijenile značajno više problema kod djece u odnosu na odgojiteljice. Što se tiče povezanosti dimenzija majčine psihološke dobrobiti s dimenzijama dječjeg ponašanja, pokazala se negativna povezanost dimenzija Svrhe u životu, Ovladavanja okolinom i Pozitivnih odnosa s dimenzijama dječjih ponašanja. Majčina psihološka dobrobit doprinosi malo, ali značajno dječjem adaptivnom funkcioniranju.
predškolska dob, eksternalizirani problemi, internalizirani problemi, slaganje među procjenjivačima, psihološka dobrobit majki
nije evidentirano
engleski
Psychological wellbeing and (un)adaptive functioning of preschool children
nije evidentirano
preschool children, externalized problems, internalized problems, well being of mothers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
35
01.06.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb