Uporaba tehnologija 2.0 u ovladavanju gramatičkim strukturama engleskoga jezika kao stranoga jezika (CROSBI ID 439541)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Kovačić, Andreja
Mihaljević Djigunović, Jelena ; Seljan, Sanja
hrvatski
Uporaba tehnologija 2.0 u ovladavanju gramatičkim strukturama engleskoga jezika kao stranoga jezika
U nastavi stranoga jezika među najčešće primjere integracije gramatike i suradničkog pisanja pomoću tehnologija2.0 spada uporaba wikija. Mnoga istraživanja pokazuju da u procesu suradničkog pisanja u wikiju sudionici svjesno komuniciraju o jeziku, no primjene wikija u kojima jezične strukture predstavljaju temu pisanja mnogo se rjeđe navodeu literaturi.U ovomdoktorskom radu analizira se uloga tehnologija 2.0 u poučavanju gramatike unutar konstruktivističke paradigme. Istraživanje je provedeno u dvjema fazama, kao predistraživanje i glavno (kvazieksperimentalno) istraživanje među studentima preddiplomskog kolegija engleskog jezika informatičke struke u dvije uzastopne akademske godine. U eksperimentalnoj grupi primijenjeni su wiki sustav i nekoliko drugihasinkronih alata 2.0 za multimodalan opis gramatičkih tema.U kontrolnoj grupi e-aktivnosti provedene su uz uporabu standardnihtehnologija (procesora teksta i sustava za e-učenje). Ciljevi glavnog istraživanjabili su: (1) utvrditi učinak primjene alata 2.0 u suradničkim e-aktivnostima na ovladavanje zadanim gramatičkim strukturama ; (2) ispitati percepciju hibridnog kolegija i suradničkih gramatičkih e-aktivnosti ; (3) provjeriti postoji li povezanost između izlaznegramatičke kompetencije i nekolikonejezičnih čimbenika. Za prikupljanje podataka korištene su kvantitativne metode (gramatički test i anketni upitnik). Rezultati ukazuju dau smislu ovladanosti gramatičkim strukturama po završetku tretmana nije ostvaren statistički značajan pozitivniji učinak u eksperimentalnoj grupi. Međutim, u procjeni nekih dimenzija e-aktivnosti pronađene su statistički značajne razlike u korist uporabe alata2.0 kod eksperimentalne grupe, dok ni za jedan odaspekata procjene hibridnog kolegija nisu dobivene statistički značajne razlike između dvije grupe.U eksperimentalnoj grupi također je ispitana povezanost izlazne gramatičke kompetencije, informatičke pismenostiispitanika, njihovih individualnih karakteristika te situacijskih čimbenika nastave. Izravno povezanima s gramatičkim znanjem pokazale su se samo (1) percepcija samoefikasnosti te(2) napor u radu s računalima (negativna korelacija), dok su među nejezičnim varijablama utvrđene višestruke i statistički značajne veze.Može se zaključiti da rezultati ovog empirijskog istraživanja upućuju naumjerenpotencijal primjene alata 2.0 pri poučavanju gramatike putem suradničkog pisanja u hibridnoj nastavi u odnosu na uporabu standardnih tehnologija, kao i navažnost osobina učenika i situacijskih čimbenika koji, izravno ili neizravno, djeluju na proces učenja.
hibridna nastava ; e-učenje 2.0 ; tehnologije 2.0 ; wiki ; e-aktivnosti ; gramatička kompetencija ; percepcija ; individualne karakteristike ; kvazieksperiment
nije evidentirano
engleski
The use of Web 2.0 Tools in the Acquisition of Gramatical Structures in English as a foreign Language
nije evidentirano
hybrid instruction ; e-learning 2.0 ; web 2.0 technologies ; wiki ; e-tivities ; grammatical competence ; perception ; individual differences ; quasiexperiment
nije evidentirano
Podaci o izdanju
405
27.03.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb