Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Potvrde postulata Montessori pedagogije u suvremenoj obrazovnoj neuroznanosti (CROSBI ID 291043)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Eret, Lidija ; Jagnjić, Narcisa Potvrde postulata Montessori pedagogije u suvremenoj obrazovnoj neuroznanosti // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 22 (2020), 4; 1227-1253. doi: 10.15516/cje.v22i4.3751

Podaci o odgovornosti

Eret, Lidija ; Jagnjić, Narcisa

hrvatski

Potvrde postulata Montessori pedagogije u suvremenoj obrazovnoj neuroznanosti

Ovaj rad daje uvid u osnovne postulate Montessori pedagogije i definicije suvremene obrazovne neuroznanosti, orijentirajući se prema potrebama i rješenjima za suvremene didaktičke pristupe. Prikazom rezultata suvremenih istraživanja rad povezuje dostignuća Montessori pedagoških metoda i strategija sa znanstvenim pokazateljima obrazovne neuroznanosti o načinima pozitivnog utjecaja na razvoj pojedinca. Rezultati istraživanja obrazovne neuroznanosti potkrijepit će postulate Montessori pedagogije da je za odgojni pristup važno razumijevanje razvojnih faza odrastanja, individualnosti kompetencija i specifičnosti odgajanika. Specifičnim primjerima naglasit će se da je uz kognitivne bitno razvijati psihomotorne i afektivne kompetencije, odnosno da je razvoj ovih sfera ličnosti povezan i međuovisan. Ponuđenom pedagoškom perspektivom rad ukazuje na potrebu daljnjeg razmatranja kako pristupiti oblikovanju optimalnih kurikuluma. Rad sugerira da je upravo zbog različitih društvenih i tehnoloških promjena potrebno razmišljati o pedagoškim metodama, strategijama i pristupima Montessori pedagogije, što podržava i potkrepljuje suvremena obrazovna neuroznanost.

didaktika ; Montessori pedagogija ; neurodidaktika ; neuroznanost

Rad je napisan na hrvatskom i engleskom jeziku.

engleski

The Confirmation Of Montessori Postulates In Contemporary Educational Neuroscience

This paper lends insight into the fundamental postulates of Montessori pedagogy and definitions of contemporary educational neuroscience, focusing on the needs and solutions of contemporary didactic approaches. By presenting the results of contemporary researches, the paper connects the achievements of Montessori pedagogic methods and strategies with the scientific indicators of educational neuroscience about the manners of positive impact on the development of an individual. The results of the educational neuroscience research will corroborate the postulates of Montessori pedagogy that state that understanding the developmental stages of upbringing, individual competences, and specificities of each child are important for upbringing. Specific cases will be used to emphasize that, apart from the cognitive competence, it is essential to develop psychomotor and affective competences, meaning that the development of these personality spheres is connected and interdependent. By providing the pedagogic perspective, the paper points to the need for further deliberation on how to shape an optimal curriculum. The paper suggests that various social and technological changes are reasons to consider pedagogic methods, strategies, and approaches of Montessori, which is also supported and substantiated by contemporary educational neuroscience.

didactics ; Montessori pedagogy ; neurodidactics ; neuroscience

nije evidentirano

Podaci o izdanju

22 (4)

2020.

1227-1253

objavljeno

1848-5189

1848-5197

10.15516/cje.v22i4.3751

Trošak objave rada u otvorenom pristupu

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost